Nyt fyrrum og skorsten

Hej

Jeg har købt et nyt hus og i den forbindelse skal jeg flytte fyrrummet til en sidebygning i træ. Der skal laves en ny skorsten. Jeg har selvfølgelig planer om at tale med skorstensfejeren først, men er der nogen som har gode input til indretning (og materialevalg) af fyrrummet, som skal indeholde en fastbrændselskedel med pillebrænder og et oliefyr på egen kedel?
Jeg vil også gerne høre om erfaringer med at lave en skorsten selv. Hvad er bedst en stålskorsten eller en muret? f.eks en isokern? Prisen er ikke afgørende , men på den anden side skal det da heller ikke være dyrer end nødvendigt. På forhånd tak for alle input

mvh Anders
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har stået i samme situation som dig, med nyt fyrrum.

Kontakt først din skorstensfejer og hør hvordan han vil have det lavet. Gipsloft, branddøre, vandhane osv skal der tages stilling til.

Personligt mener jeg en isokern skorsten er det bedste. Levetiden er vist også længere end en stålskorsten.

Jeg byggende selv min skorsten. Det er der ikke så mange ben i. Og så er det rart at der er lidt god plads omkring fyret. Det er træls at skulle snige sig omkring det hele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis