Slibning af spisebord

Har netop købt et ubehandlet egetræs spisebord. Efter at have givet det en gang sæbe behandling er træet rejst sig en smule. Hvilken korn størrelse skal jeg benytte på sandpapiret når det skal slibes. Er bange for at den korn 100 jeg har måske vil lave for grove mærker
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra AndersG

Har netop købt et ubehandlet egetræs spisebord. Efter at have givet det en gang sæbe behandling er træet rejst sig en smule. Hvilken korn størrelse skal jeg benytte på sandpapiret når det skal slibes. Er bange for at den korn 100 jeg har måske vil lave for grove mærker


Korn 100 ! Er du da tovli mand rolleyes

Du skal som minimum bruge en korn 350 eller endnu bedre en 400 vandslibepapir, dog uden brug af vand.
og giv så bordet en gang klar voks bagefter for ellers vil det meget hurtigt blive grimt igen.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra green

240 er fint nok til egetræ.
Du må endelig ikke bruge ståluld, det laver noget kemisk med egetræet, og bliver grimt.

Ja det er rigtigt Green.
Den kemiske forbindelse består i at jernet i ståluld trække blåsyren ud af Egetræet og giver en sort / Blåviolet farve der er umulig at fjerne igen.

V.h Håndværkeren smile
Takker for svarene, har idag slibet med korn 240 og det er blevet super flot. biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis