toilet-problemer

Hej.

Jeg har problemer med et toilet, som startede med kun at skylle med ganske lidt vand - så fyldte jeg vand i cisternen (det mente jeg man burde - hva ved jeg?!) og derefter kommer mere vand ved skyl, men dette vand er beskidt...

Hvad kan være galt og hvad kan jeg gøre ved det?!

//mange tak!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra sj999

Hej.

Jeg har problemer med et toilet, som startede med kun at skylle med ganske lidt vand - så fyldte jeg vand i cisternen (det mente jeg man burde - hva ved jeg?!) og derefter kommer mere vand ved skyl, men dette vand er beskidt...

Hvad kan være galt og hvad kan jeg gøre ved det?!

//mange tak!!

Tjah hva mån do lie ka gør ve ded ?

Det lyder som om du skal have ventilen renset, det sidder nok et godt lag l... øh jeg mener skidt i røret.
Der sidder sådan en flyder på en stang inde i cisternen, oppe i enden på stangen sidder en vippeventil, den skal du have ud. Men husk lige at lukke for vandet til Cisternen inden du afmonterer ventilen, ellers kan det tænkes du får toilet med springvand.
Der sidder en lille aksel som stangen vipper over oppe ved ventilen, den aksel skal du have trukket ud for at du kan komme til at løfte ventilstemplet ud.
Brug en fladtang til at trække akselen ud med, men du må ikke bruge vold da det kan værer meget skørt det metal den sidder i, du må under ingen omstændighedder slå på den med en hammer.
Pøj Pøj !!

V.h Håndværkeren smile
det lyder for mig som om der har været slukket for vandet og idet der er blevet åbnet igen har der sat sig okker/skidt i toilet-systemet....!

jeg ville nu nok tjekke om der ikke sidder et lille filter der hvor vandet er skruet på toilettet...luk for vandet, skru slangen/røret af og se om den ikke er fyldt med skidt, rens den sæt den på igen og hvis det ikke hjælper....->
følg håndværkerens råd...smile

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Hej Mobbydick.
Nu skal du lige tænke på at det er en studerende der skal prøve noget for første gang, så måske han slet ikke har noget værktøj !! Vi "gamle" kan jo alt det der med værktøj o.l.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis