Fald i bruseniche

Hej alle LDS-ere
Har lige købt nyt hus og har desværre opdaget nogle forskellige ting som ikke stod i tilstandsrapporten :-(
Der er forkert fald i bruseniche (alt vandet ender i det ene hjørne), og der er ikke fuget med noget rundt hvor væge/gulv mødes. Det skal lige siges at det er en brusekabine hvor der er klinker hele vejen rundt og helt op til loftet.
De tidligere ejere har flyttet toilettet så toilet-afløbet sammen med bruse-afløbet, dvs vi kan høre det "gurgler" i brusenichen når vi trækker ud i toilettet.
Vores spørgsmål er følgende:
Hvornår blev det "lovkrav" at der skal fuges rundt langs kanten og at faldet skal være på mindst 1 % pr meter.
Er det lovligt er bruge samme afløb, for hvis toilettet bliver stoppet kan det så ikke komme op i brusenichen
Vi ved ikke helt hvornår den tidligere ejer lavede nyt badeværelse, men han har desværre set for mange "gør det selv-programmer", så arbejdet er ikke helt så godt alle steder.....rolleyes
Hvad tror i det vil koste at ordne det ovenstående????
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med der ikke er fuget?
Der er vel fuger mellem fliserne eller?

Hvordan ved du toilettet løber "sammen" med bruseafløbet?
Hej Morten
jeg har hørt at der skal lægges en silicone-fuge elller noget ligende der hvor væg og gulv mødes. Kan sagtens selv lave den, men hvis forsikringen vil dække er der ingen grund til at jeg selv betaler. ;-)
Mht. afløb, havde jeg dækslet af min "brønd" og kunne se 2 afløb komme fra badeværelse, men det er kun det ene der bliver brugt. Ved ikke helt hvad det hedder der hvor stikledningerne fra huset går ud til det rør der går ud til vejen.......
Håber det hjalp lidt så du kan hjælpe mig tilbage.
Er ret våd bag ørene mht lds-arbejde, men vil jo gerne kunne fyre nogle guldkorn af når man står og snakker med svigerfar :-)
Kommer an på hvordan konstruktionen er lavet mellem gulv og væg, om der skal være silikonefuge.
Er det feks. lavet som betongulv med støbe opkant, behøves gummifugen ikke.

Det er helt normalt at samle kloakledningerne sammen til 1 udløb.
OK, jeg siger tak for hjælpen.
Fik at vide fra anden side at det ikke var lovligt.....
Må jo så "nøjes" med at klage over det forkerte fald i brusenichen. ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis