Lampe blinker.

Halløj,

Jeg har lige skiftet pære (normal glødepære 60w) i en lampe på badeværelset. Når den har været tændt et par minutter, begynder den at blinke mrer og mere, og til sidst slukker den helt. Venter jeg så et stykke tid og tænder den igen er det samme historie om igen.

Hvad kan dette skyldes? - Og hvordan slipper jeg af med problemet?

PFT. smile
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sært. Kan det være noget fugt der danner forbindelse i kold tilstand, og efterhånden som lampen varmes op forsvinder fugten ?
Det tyder på en løs forbindelse enten i kontakten eller installatioen, det kan også være i fatningen, du kan prøve at spænde pæren "hårdt", Nogle gange hjælper det også at rette fjederen i bunden og siden,så den får bedre kontakt, husk at slukke for strømmen først
Citat fra le_bon

Halløj,

Jeg har lige skiftet pære (normal glødepære 60w) i en lampe på badeværelset. Når den har været tændt et par minutter, begynder den at blinke mrer og mere, og til sidst slukker den helt. Venter jeg så et stykke tid og tænder den igen er det samme historie om igen.

Hvad kan dette skyldes? - Og hvordan slipper jeg af med problemet?

PFT. smile


hmm det lyder mistænkeligt.

men der er jo ikke andet for en at starte fra en ende af.

som de andre også skriver, prøv at spænde pæren, og se om det afhjælper problemet.

hvis dette ikke hjælper så prøv at udskifte pæren, og nu den er ude så tjek lige om der skulle være urenheder i fatningen.

hvis dette heller ikke hjælper, så kig i lampestedet om ledningerne er spændt ordentligt.
når du roder der oppe så husk at slukke for strømmen, og nej ikke kun på kontakten, men for lysgruppen. eller hpfi (hfi) relæ. der kan stadig være strømførende ledninger selv om konatkten er slukket

hvis det heller ikke hjælper, vil jeg på det kraftigste anbefale dig at få fat i en elektriker, en løs forbindelse ka futte dit hus af. sad

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har selv haft samme problem med en lampe i et bryggers. Det var den halvgamle fatning der var blevet "sprød" (den knaste da jeg ville stramme pæren lidt ekstra). Problemet blev løst med en anden (og kønnere) lampe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis