Gummifuge i gæstetoilet.

Jeg har fået lagt klinker på et gæstetoilet, hvor der er gulvafløb.

SKAL man lave en gummifuge hele vejen rundt, samt ved gulvafløbet ? Det er jo ikke et vådrum.

Det er et lille rum og gummifugen er jo ikke ligefrem pæn at se på...

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorvidt det er LOVPLIGTIG vil jeg ikke udtale mig om, men hos dem der har sparet H ét væk, kan man købe et sæt gule plast"spartler" til at udjævne/glatte en fugemasse. Sørg også for KUN at anvende kvalitets fugemasser. Jeg har selv brugt Alfix M-silicon i samme farve som klinke fugemassen. Lidt sulfo vand og lidt papir til at tørre det overskydende masse af den gule "spartel" så er den sag klaret " I EN RUF"

Kun perfekt er "godt nok"

Der er vel forhåbentlig lavet vådrumstætning under fliserne???

Anyway - min murer kom med et glimrende argument, som er blevet min rettesnor. Vådrumssikringen sikrer, at vand, der "løber" under fliserne, kan ledes mod afløbet. Så hvorfor komme til at lave fugtspærrer i form af gummi-fugemasse???
Netop derfor er mine kantfuger i badeværelset alm. alfix-fugemasse.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jan R.
Jeg er af samme opfattelse, men det kommer an på hvem man spørger. Jeg bruger ofte argumentet, at en gummifuge holder væsentligt kortere end en mørtelfuge, og er meget svær at skifte uden at ødelægge memranen.

Dog er det vigtigt at huske på at hvis der ikke er en fleksibel fuge til at optage eventuelle bevægelser, kan man risikere at alle dine fliser bliver skubbet i en bue ud fra væggen. Og så er det virkelig noget uorden.
hvis der er lagt en vådrums sikring mellem beton og klinger er det lovligt.
er der ikke vådrumssikret kan dit gulv ikke blive godkendt med eller uden silikone fuge og du VIL få vandskade på et tidspunkt.

beklager

Tømreren.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også