Hyundai Getz med problemer

Hejsa

For knap fire måneder siden blev jeg den lykkelige ejer af en Hyundai Getz 1,3 fra april 2005. Nu er jeg knap så lykkelig. På det seneste har jeg konstateret følgende problemer:

Der forsvinder kølervæske. Og jeg ved ikke, hvor det forsvinder hen. Det drejer sig om ca. en dl. per uge. Bilen har netop været til service, og i den forbindelse gjorde jeg naturligvis opmærksom på problemet. Systemet blev trykprøvet, og der blev ikke fundet nogen utætheder, hvorfor værkstedet ikke mener, der kan forsvinde væske. Meget sært.

Efter dette eftersyn er der desuden opstået en mislyd i forbindelse med opbremsninger. Når koblingen er trykket ned, og der bremses, giver det et 'klik' eller 'smæk' i bunden af bilen (lige foran det forreste passagersæde.)
Samtidig kan man mærke det lille smæk gennem måtterne.
Fænomenet forekommer kun når koblingen er trykket ned og kun i perioder.

Er der nogen, der har en idé om, hvad disse to problemer kan skyldes? Jeg har selv rodet en del med både biler og motorcykler, men det her overgår simpelthen min forstand.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. kølervæsken. Blev kølerdækslet også trykprøvet, eller kun kølersystemet?
Hvis dækslet er defekt, og lukker op på for lavt tryk, vil den jo temmelig ofte lukke noget af væsken ud.
Den smæk lyd du snakker om som kun kommer når du træder koblingen ned og bremser kan mulighvis være gearkassen, eller måske noget trækaksler.. men skal ikke ku sige det med sikkerhed. Er selv lastvognsmekaniker og kender ikke meget til forhjulstræk.

mvh Søren

Søren Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis