net kabel

Jeg er igang med at lave et rum på 50 m2 om til 3 mindre rum, Og i den forbindelse er det da dumt ikke at trække et net kabel med rund i alle rum. Jeg ved godt man ikke må sløjfe det.

Men er der et kabel der er bedre end andre. eller er Silvan, Bauhuas' det bedste kabel man kan få.??

Kender I nogen sted ala billig vvs der også handler med VVS. Ved godt at billig vvs forhandler el, men der er ikke ret meget.

PS. nu er der nok nogen der siger at jeg bare kan kører trådløst..............Men nej, det kan desværre ikke lade sig gøre, da det er igennem beton dæk, og routeren står allerede i den modsatte ende af huset.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Du skal bare sikre dig at det er min kat. 5 kabel, eller kat. 6 kabel hvis du vil lave GIGASPEED netværk.
Prøv at spørge hos en lokal elektrikker du ved laver data installationer. De har tit nogle stykker KAT 5-6 liggende. Husk at i fast installation skal det være med stive ledere, og de skal parres korrekt sådan 11 2 33 2 44.
Åndsvagt lavet, men sådan er det.

Da jeg rev huset her fra hinanden for ca. 5 år siden fik jeg en masse affald fra min fætter der er elektrikker, fandt nogle LK KAT 5 stik hos et nedbrydningsfirma, så idag er der 2 net/telefon stik i alle rum, og krydsfeldt i kælderen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja prøv at find en byggeplads der sker da at det bliver trukket forkorte kabler, eller der er lidt rester, ang. monteringen sker enten ved en farvekode der hedder 568a eller 568b, den er vist på stikkene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis