Genvej til slibning af sandspartel?

Nej hvor er jeg træt af at slibe efter jeg har sandspartlet mine vægge, og jeg mangler endda en del rum sad

Kan jeg med fordel benytte rystepudser (korn 150), eller findes der andre maskiner man kan leje/købe til formålet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at det du er ude efter er en giraf slibemaskine = lang stang med rundt slibe hoved. Kan lejes med støvsuger til. Søg lidt på nettet og find en udlejer i nærheden af dig.
STOP STOP !!!!!!!!
korn 150 er alt for fin til sandspartel ,
brug korn 80 , da du ellers ALDRIG vil få væggene jævne ,
jo en god exentersliber kan sagtens bruges ,
eller start med korn 40 på en slibeklods hvis din spartling er ujævn ,
bruger du giraf-sliber så brug korn 100

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kan lejes i bauhaus
Har lige renoveret en stor lejlighed på Vesterbro med fuldspartlede vægge.
Købte en billig rystepudser og sleb det hele med denne-korn 80.
Finr resultat, men brug maske - det støver ad H... til.

Mvh
GUG
Min erfaring er, at giraffen er udemærket, men at man med andre maskiner skal være varsom - for ikke at udhule.

Væsentligere er faktisk den spartelmasse man bruger. Der er vild forskel på, hvor nem den er at smøre på og slibe.

Personligt har jeg fået en forkærlighed for Jotun. Nem at påføre, rejser sig næsten ikke, ret nem at slibe (også store områder manuelt) og rimeligt stødsikker.

Derimod kan jeg personligt ikke anbefale Lip og Bostik. Lip er for hård og rejser sig meget. Bostiks er irriterende at påføre og der kommer mange små luftbobler/huller, som giver en ekstra arbejdsgang.

Med min yndlingsmasse, er jeg nået frem til, at det faktisk er ligeså hurtigt at håndslibe (man skal jo så ikke bruge tid på at hente, bringe og rengøre giraffen). Til gengæld mangler man jo så støvsugeren i giraffen.

Alternativt: Jeg har læst om nogen, der påfører spartelmassen med rulle og filtser det glat. Om det er hurtigere aner jeg ikke - men man undgår støvet.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har også arbejdet med en del sandspartler efterhånden og har faktisk fundet frem til at den nye sandspartel "Stabile H" fra Jem&Fix til 68,- for 10L er den bedste at arbejde med under alle arbejder. Efterlader ingen bobler, er nem at påføre og ekstrem nem at slibe ned - med en klods og korn 40. undgå maskiner uden støvsuger, da det ellers vil støve ad...... Held og lykke.
Gammel tråd men den svarede på mit spørgsmål, næsten...

Er der forkeld på en giraf og en exentersliber? Eller er en giraf en exentersliber på en stang, så man kan nå lofter og slipper at stå på en stige?

En girafsliber er noget lidt andet end en excentersliber.

De har meget større slibeskiver og drejer kun rundt.
Oftest er de med lange skafter så man kan nå store vægflader uden at bevæge sig for meget.

Hvis du har mere end 1 væg der skal fuldspartles er det en god investering.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Min. korn 100 hvis der skal filt op, kraftigere laver sliberidser som godt kan ses gennem tynd filt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også