Værktøj til fremstilling af pindebrænde

Jeg har nu fået investeret i en brændeovn, og en hel masse brædder er skåret i passende længder. Nu skal jeg så have dem flækket på langs, så de kan bruges som optænding i ovnen.

Jeg mindes at have set en simpelt stykke håndværktøj som kan bruges til at flække pindene. En slags meget simpel brændekløver som kan hænge på væggen.

Er der nogen for hvem ovenstående giver mening - hvis ikke må jeg vel investere i en økse!

mvh Martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det smart-splitteren fra Agma du tænker på? www.agma.com

Den forhandles i DK af Thomsens planteskole i Aalborg, email [email protected]

Jeg forhørte mig på den i efteråret og tror den koster en tudse. Jeg valgte dog at købe en hydraulisk flækker i stedet da jeg havde en del egestammer...
Jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Det er et træbrædt med indhak der kan hænge på væggen og så en knivagtigt ting for oven. Man sætter så brændestykket ind i et passende indhak og flækker det med kniven.

Jeg kan ikke huske hvor den kan købes men skal nok lige se efter på det store internet rolleyes
Citat fra Hans Hansen

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Det er et træbrædt med indhak der kan hænge på væggen og så en knivagtigt ting for oven. Man sætter så brændestykket ind i et passende indhak og flækker det med kniven.

Jeg kan ikke huske hvor den kan købes men skal nok lige se efter på det store internet rolleyes


Det lyder helt rigtigt... - lige præcis den jeg søger

Super - jeg så den også oprindeligt på nettet - men har glemt hvor...smile

mvh Martin
Hej Bjørn
Tak for linket - det var lige præcis det koncept, jeg var ude efter. Jeg undersøger lige med hensyn til pris mv... smile

mvh Martin
Jeg synes det er lidt sjovt med alt det, der skal til, for at vi tror det hele bliver lidt nemmere biggrin . En håndøkse og en god træblok, har altid været et godt bud.
Det viste instrument er da heller ikke andet, end en lidt mere avanceret økse, som vel skal hænges op før den kan bruges wink .

Carsten
tjaaa...
det kan godt være men nogen mennesker er ikke så trygge ved at stå med en økse og skulle lave pindebrænde
så hvis du kun skriver indlæg for at være bedre viden så tag og spar spalte pladsen
vh
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Jeg er ked af, hvis du har opfattet det som bedrevidenhed, for det var det bestemt ikke ment som, og det skulle min brug af smilies da også gerne ha' indikeret.

Carsten.
Har kigget på instruktionsvideoen på nettet. Må sige at det ser noget besværligt ud - jeg har i stedet købt mig en lille håndøkse og det går ganske nemt med bræddestykkerne,

Men ellers tak for svarene,biggrin

mvh Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis