Skiftning af cylinder på Puch Maxi P

Hej alle Puch entusiaster! Hvis der er nogen?

Jeg har et problem med at skifte min cylinder. Jeg har fået taget mit topstykke og selve cylinderen af, men mit stempel sidder fast inde i motor huset. Jeg tror ikke bare jeg skal hive da vold altid går galt! Stemplet kan gå op og ned men det sidder stadig fast confused

Hvad gør jeg??

Med Venlig Hilsen

Ulrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stemplet sidder fast i plejlstangen, sandsynligvis med et emnerør (krydspind) der holdes fast af en fjeder i hver side af stemplet - sådan var Yamaha i alt fald lavet.

Få fat i en spidstang og tag fjedrene ud, så kan du let presse krydspinden ud af stemplet og plejlstangen og stemplet kan tages af.

ps pas på med at få skidt ned i krumtaphuset - læg en klud i hullet.

mvh
Raun
Ja, og læg kluden tæt inden du laver noget som helst. En låsering der ryger ned, og det sker let, kan koste livet for motoren.

Husk at give det hele lidt sprøjt olie når du samler motoren, så ikke den starter jomfruelig = et par tusinde kilometers slid.

Mvh. JørgenE
Jeg har skilt en million maxi'er af.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre således:
1. markere hvor tændingen er
2. tag hele motoren af. Og skil den af og rens lejr m.m.m
3. reparerer det defekte
4. samel det hele igen.
5. vær stolt af det, for nu ved du den er iorden (der er jo GDS)

det tager max en eftermiddag.

Kald mig bare gal. men engang imellem får jeg lyst til at købe en maxi, bare for at skille den af og renovere den og så sælge den igen, for det er noget af det enkelte stk. legetøj man kan få at skrue i.
jdk.

ham der spøre. at få stemplet af plejlstangen.!
mon han har fået dyret til at køre.!

den skulle lige støves af.
!
Ældgammel tråd, han har sikkert fundet en løsning eller opgivet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis