skift af O-ring til Volvo penta

Hej
Jeg har fået at vide at jeg skal skifte min O-ring til min
indenbords motor ( volvo penta MD5A 7,5 Hk )??

Mangler lidt instruktion til, hvordan man gør - findes der nogen manualer hvor jeg kan se/læse fremgangsmåden??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm.
Der findes en hel del o ringe i en pentamotor, så dine oplysninger er lidt sparsomme, men mener du gummibælgen mellem skrog og sejldrev, eller hvad.
Mvh autoole
Jep jeg mener gummibælgen mellem skrog og sejldrev ??
Hej prøv at kikke på bladet bådnyts hjemmeside
de havde på et tidspunkt en anvisning på hvorledes dette skulle gøres
i et af deres blade ( ca 6-12 måneder siden)

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
ok gi mig lige en dags tid.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
>>Hitmann

Alt er svært ???


Venter jo stadig spændt på dit svar ?
Citat fra mailliw

>>Hitmann

Alt er svært ???


Venter jo stadig spændt på dit svar ?


Ja gu er det svært.
jeg har ledt og ledt i alle mine blade uden resultat, men jeg ved jeg har set denne artikel,
desværre har jeg ikke fundet den, men prøv at gå på biblioteket og kikke i de bøger de har tit har de flere årgange, det kan være der jeg har set det.
håber du får held med det.
ps har du prøvet at søge på nettet efter manuel over v penta evt.
Alt er meget svært.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
hej igen
Jeg går ud fra at du har et alm. 110 eller 120 drev, er det rigtigt, så prøv at se min hjemmeside, der er lidt om drev og akselinstall. Jeg vil uddybe sejldrev install, lidt bedre når jeg får nogle billeder.
Men start med at give de bolte/møtrikker der holder ringen over membranen et pust med rustopløser, og løsn dem helt, herefter kan membranen løsnes fra skroget, fjern vandslange til køling, fjern de 6 bolte der bolter gear på motor, samt gearforbindelse, klods motor op i bagenden med et par kiler, og vip hele benet bagover, der kommer ikke olie ud, da det er en lukket enhed.Herefter kan det lirkes op gennem hullet i skroget, og tages helt ud, derefter kan du maile mig, og jeg vil sende dig hvad jeg har om skift af membranen på selve benet,
Mvh autoole
Det må du meget gerne.. min mail er [email protected]

og foreløbig skal du have mange tak for dit svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis