Byggetilladelse

Hej alle lds'ere

Vi bor i et ældre hus fra 1953 i Kolding. Vi skal her til foråret og sommeren ha' huset sandblæst, pudset op samt nyt tag på.

På nuværende tidspunkt er der et eternittag på fra dengang huset blev bygget. Mit spørgsmål går på om der skal søges noget tilladelse hos kommunen (herunder byggetilladelse) til at lægge nyt IBF tag på. Der står ikke noget i lokalplanen om regler for hvilken type tag der skal bruges. I særdeleshed tænker jeg på de nye vanvittige regler omkring isolering m.m - jeg tænker om man evt skulle få en byggetilladelse inden 31.03.2006, bare for en sikkerhes skyld....

Huset skal som skrevet ovenfor sandblæses i uge 13, og taget skal på i uge 16. Hvis der skal en tilladelse af en elller anden art til, er vi jo faktisk nød til at handle hurtigt.

Vi har bestilt en håndværker der i samarbejde med et familiemedlem og os skal lave taget. Sandblæsning og pudsning foregår også ved hjælp af professionelle.

I forbindelse med renovering af facaden har vi en tilbygning på huset der desværre er opført i gasbeton, og kan derfor (egen mening) ikke blive nær så pænt som resten af huset hvis det bliver pudset. Det er derfor besluttet at beklæde denne del af huset med cedertræ. Det samme spørgsmål gør sig derfor gældende her: Er der nogen der ved om der skal søges byggetilladelse til at udføre den form for reonvering/ombygning...

Håber det er info nok..

På forhånd tak

Lisa
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anti!

Beklager at gøre dig nedtrykt. Men. Her i "min" kommune SKAL der søges på ALLE konstruktive ændringer på huset's facader. Taget er den 5 facade, og tilbygningen skal der også søges på.

Mvh. Birger

P.S. Har du undersøgt om du rent faktisk kan lægge så tungt et tag op? Og hvad med taghældningen? Jeg mener at det skal være mindst 25 grader's rejsning

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej..

Konstruktionen er der taget højde for - tømreren har kigget på det og sagt at spærrene skal forstærkes - så det skulle ikke være noget problem.. Taghældningen på huset er minimum 35 grader. Jeg troede egentlig bare at de 25 grader var hvis taget skulle lægges uden undertag, og ellers minimum 15 grader med undertag. Det er som sagt ikke et problem med taghældningen, og der skal naturligvis også laves undertag.. Hvad angår byggetilladelse, så er det måske nok bare om at komme igang.....

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Lisa
Tjaaa, i hvert fald hvis du skal undgå det med de nye isoleringskrav.
Det kan vist også klares med, at man kan vise, at man er startet før 1/4, og det er ikke nok bare at hive en tagplade af for dette :lol: , man skal være startet seriøst.

Carsten.
hej. hvad er det for nye isoleringskrav?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis