Progarm til teknisk tegning.....

Hej Alle.
Skal igang med en lille tilbygning, og skal have lavet nogle tegninger. Så jeg vil lige høre om nogle kender til et program man kan bruge (FreeWare eller ShaerWare). Der må jo findes noget der er nemmere end AOTOCAD....



MVH
Claus F Møller
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja undskyld, jeg kunne ikke dy mig til at sige - - Prøv med blyant, papir og lineal... :lol: :lol:

Jeg har selv brugt noget som hed Visio, men har det ikke længere

Hellere være optimist og tage fejl en gang i mellem, end at være pissemist og altid ha ret.
Hej Claus.

Hvis du har mod på det, kunne du prøve freeware-programmet QCad:
http://www.nordicos.org/programs/all/qcad/

Jeg vil ikke love dig, at det er specielt let at bruge et
cad-program. Men der sker jo ikke noget ved, at prøve QCad.

Og så er der jo lige Thomas' forslag: at bruge papir og blyant. Det er nok hurtigst, når du ikke vant til et cad-program.

Svend Erik

Bygningssnedker

Freeware og freeware.......

Fra QCad hjemmeside:

These are Demo versions of QCad. There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy. If you are satisfied with QCad, please buy it for a small license fee from our Online Shop.


:roll:
Har lige selv lavet en stak tegninger, og jeg fandt det gamle NTI tegnebord frem fra loftet - men opgav eller rettere skiftede spor efter et par tegninger.

Visio er nemt at tegne alle mulige ting i, mange ting er foruddefineret og dem der ikke er kan man nemt selv lave og gemme. Gør det ekstremt nemt at tegne i rette målestok og målsætte, og det er en stor fordel at man kan kopiere tegninger / dele af tegninger og tegne videre på.

Visio er desværre ikke gratis...........men det er godt.

Hvis der er nogen som helst mulighed for det, så tegn elektronisk!! Tænk på hvor nemt det er at rette fejl........
Jeg kan også anbefale Microsoft Visio. Det er virkelig nemt at gå til og kan alligevel en del.

Mvh. AllanE
Et professionelt CAD-program som jeg selv bruger meget og finder fremragende er TurboCAD.
Det er normalt et købeprogram, men en ældre version (TurboCAD v4 Learning Edition) kan downloades frit.
Se dette link:
http://www.nhcad.com/freecad/

MvH,

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis