Specielle indfatninger/gerigter og fodpaneler efter mål

Jeg er ved at ombygge og skal bl.a. lave et nyt værelse i vores gamle muremestervilla fra 20'erne og vil om muligt bibeholde den originale stil. Derfor har jeg brug for at finde nogen der kan levere eller (hvis prisen er overkommelig) producere indfatninger/gerigter og fodpaneler efter mål.

Det nærmeste jeg pt. er kommet er HCprofiler, der med denne http://www.hcprofiler.dk/listeoversigt_vis.php?pn=D04&pd=23x106 profil kommer rigtigt tæt på én af dem jeg savner.
Merprisen for at få lavet det jern der skal til for at kunne fræse en ny profil bør vel kunne findes billigere, end de ca. 3.000,- jeg pt har fået oplyst, eller???

Illustrationen forestiller (fra venstre mod højre):
1. HC profilers profil der kommer nærmest én af mine.
2. Gerigter rundt om dørene
3. Gerigt rundt om vinduerne
4. Fodpanel (der suppleres med en ca. 8x30mm fejeliste)
5. En profil en af mine venner skal have lavet i samme omgang, om muligt smile

Fodpanelet bør det næsten være muligt selv at fabrikere med en overfræser og en rundsav - hvem har fræsejernsprofiler tilgængelige på nettet?

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med dig...

De 3.000,- for et special jern er ganske billigt !

I forbindelse med mit arbejde får vi ofte lavet forskellige profilerede jern hos en underleverandør og her ligger prisen på et profileringer højere... Omkring det dobbelte som jeg lige husker det.

Så hvis du ønsker et special profil, ja så må producenten jo regne med at det kun er dig der vil købe gerigterne med netop dette profil.

For at lave et sådan jern skal profilet tegnes op, og der skal så enten slibes eller gnisten en profil i fræsejernet (oftest to for at få balance i fræseren). Dette nye jern skal opsættes og nedtages igen ( der skal jo kun produceres gerigterne til dig ) Og først herefter er produktionen klar til at rulle igen.

Så hvis du spørger mig vil jeg mene de 3.000,- er billigt nok. Ellers må du jo tage kompromiet og "nøjes" med det profil der ligner temmelig meget.

MVH Njord
Jeg ville høre hva en tømrer mester skulle ha for at lave x antal meter af det du skal bruge..

de fleste store tømrerfirmaer, med eget værksted kan snildt lave den profil du ønsker..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra soernf

Hej

Jeg vil give njord ret, det lyder billigt, 3000 kr. for special jern. Har selv fået nogle priser på jern, der lå en del højere.

Men du kan måske prøve at se på dette link http://www.kbhlistefabrik.dk/
De har mange forskellige profiler, jeg kender ikke deres priser.

Søren

Tak for URL'en, men dér har jeg også været - de har desværre ikke noget der er tæt nok på.

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej TvE

Da jeg for år tilbage havde samme problem som du, fandt jeg ud af at jeg kunne kombinere to lister og dermed komme så tæt på originalen at det vist kun var mig selv, der kunne se forskel.

Evt. kunne man måske selv fremstille f.eks den øverste del af profilen med en overfræser og kombinere med en færdigkøbt til nederste del.

Torben
Annonce
Jeg var sidste år igennem samme mølle (murermestervilla fra 1932). Den tidligere ejer havde sat nogle standard almue indfatninger op ved siden af de gamle originale - og det var mildest talt ikke kønt. De nye indfatninger blev pillet ned og så gik jeg til det lokale maskinsnedkeri fik her lavet nogle meget specielle indfatninger til (synes jeg) en meget overkommelig pris.

Prisen lød på 62 kr per meter for de første 50 meter og herefter 45 kr. per meter for de efterfølgende meter (ex. moms). Sammenlignet med hvad nye og ikke særligt pæne indfatninger koster i byggemarkedet er det en begrænset merudgift. Men det skyldes selvfølgelig også at jeg skulle have lavet så mange meter. Alt i alt kom jeg til at slippe knap 5000 kr (inkl. moms) for næsten 70 meter indfatninger.

mvh Martin
Københavns Listefabrik og HC Profiler slår BE Profiler med flere hundrede meter i udvalg. Lister fra BE Profiler er standart i byggemarkeder.

 

Jeg arbejder selv på en tømmerhandel hvor vi handler IC-lister fra Listefabrikken IC, og de har rimelig mange muligheder og laver også efter vores kunders behov.

Men hvad deres priser er ved jeg ikk..

Men prøv deres hp(kan ikk huske den)
Citat fra Guffi

Jeg arbejder selv på en tømmerhandel hvor vi handler IC-lister fra Listefabrikken IC, og de har rimelig mange muligheder og laver også efter vores kunders behov.

Men hvad deres priser er ved jeg ikk..

Men prøv deres hp(kan ikk huske den)

URL'en er http://www.listefabrikken.dk/ og de er faktisk på min ToDo liste, idet de (som du selv nævner) skriver:
Har du behov for specielprofilerede lister, så kontakt os og hør nærmere.


Deres udvalg ser ikke så stort ud som visse andre's, men det essentielle er jo, at de producere på mål…

Tak for anbefalingen!

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis