Snyder mekaniker?

Lad mig først slå fast at jeg intet ved om biler, andet end at de skal kunne starte om morgenen.

Vi har for kort tid siden fået sat trailertræk på vores Citroen Berlingo fra år 2000. Da vi fik bilen tilbage virkede instrumentbrædtet ikke. Vi kunne se at den "prøvede" ved at knapperne blinkende, men at den så gav op og alt inkl speedomenter var uden lys og "målte" heller ikke. Vi kontaktede mekanikeren (et Citroenautoriseret værksted) som sagde, at fejlen var deres. Vi fik bilen repareret, men da den kom tilbage virkede brædtet stadigvæk ikke.
Vi fik bilen repareret for 2. gang. Nu virker indstrumentbrædtet ikke, når bilen er kold. Når den har kørt lidt (10-20 min.) virker det så. Hvis vi parkerer kort tid, virker instrumentbrædtet, når vi starter igen, men ikke hvis bilen har stået hele natten.

Vi har kontaktet mekanikeren for 3. gang og nu siger han, at der må være noget galt med instrumentbrædtet, og at det er hvad man kan forvente når bilen er 5½ år. Hermed forstået som, at vi selv skal betale de 3.500. kr.

Har de ret til det???

Hvis man vil klage, hvor går man det, og har vi overhovet en chance for at komme igennem med en klage???

Ankergaard
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare hold på - han har problemet og skal løse det! Formentlig har han kortsluttet noget, som har beskadiget noget af elektronikdelen. Mine forændre har lige prøvet det samme med en spritny Seat Toledo - efter fem gange at have frekventeret værkstedet (Aut. forhandler), måtte en kollega løse opgaven for dem (½ times arbejde).

Kan han ikke klare det, går I direkte ind på direktørens kontor og fremlægger sagen. Vil han ikke løse det, så bed om en udskrift af samtlige arbejdssedler på bilen (har I krav på), og smid derefter en advokat på ham. Arbejdssedlerne vil være et et tungtvejende indicium for, at værkstedet har bøffet og forsøgt at udbedre skaden.

Mvh.

Jan R.
For at få hjælp af FDM skal man normalt være medlem, hviket i måske også er, men er i ikke det, tror jeg ikke der er nogen hjælp at hente, og det synes jeg som betalende FDM medlem også er helt iorden, dette ikke ment som et surt opstød, men det er normalt sådan at man tegner en forsikring inden skaden sker, jeg tror ikke der er nogen steder man kan komme med en "skade" og forvente at få hjælp uden at have tegnet "forsikring" inden skaden skete. Men jeg er helt enig lad ham ikke slippe uden kamp, mange autoværksteder snyder og fusker på kundernes regning, jeg har selv haft flere dårlige oplevelser med både små og store værksteder, bla. citroen i albertslund der synes at en timebetaling på ca. 1650,00 i timen er rimelig, og nej reservedelen kom oven i ca. 250,00 ( et ca. 30 cm. hydralikrør med et par bukninger)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis