Laminat ovenpå vinyl?

Vores køkken har en forholdsvis hård type vinyl på gulvet. Ifølge en gulvmand kan man sagtens, hvis vi vil have vinyl igen, lægge næste lag ovenpå.

Så kom jeg til at tænke på laminat gulv...

Jeg har en idé om, at man lægger noget skum-agtigt under klik-pladerne for at isolere, men kan vi bruge vinylen istede? Og altså bare lægge laminat gulv direkte ovenpå det gamle vinyl?

(det ligger godt fast, er jævnt og altså en hård type vinyl)

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok vælge at enten købe skum eller pap som underlag, eller endnu bedre købe en laminat type hvor der ab fabrik er monteret et støjdæmpende/isolerene lag.
Feks. http://www.alloc.dk/

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
-men jeg kan godt lægge det ovenpå vinylen, hvis jeg lægger skum under?

Eller skal jeg hen og rive vinyl af for at få det til at ligge ordentligt?

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
Det kan sagten lægges på vinylet, forudsat at dette er jævnt.
Mener at det er +/- 2-3 mm pr 2 meter. :wink:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
tidligere havde jeg laminat over på et lag vinylfliser uden skumunderlag. Men for nylig da jeg skiftede laminatgulvet valgte jeg at fjerne vinylen selv om det var hårdt arbejde, da de var limet meget godt fast. Grunden var jeg gulvet kom for højt op, så fodlister, gerigter mm skulle fjernes/tilpasses hvis der skulle være plads til skum plus nye laminatplader. Den lile afstand mellem fodlisten og gulver klares med acrylfuge.
Jeg har lige som Zara meget hårdt brug for hjælp.
Jeg er alene kvinde, som vil have skiftet belægningen på mit entregulv.
Jeg begyndte med at se på Linolium, som jo er et naturprodukt, og som derfor er det optimale. Men ak..det stykke jeg skulle bruge ville koste 1350 kr hvilket er ok for de 6 km2 det drejer sig om, hvorimod det vil koste over 2000 kr. at få det lagt på, hvilket jeg ikke selv kan. Så begynder jeg at synes det bliver lidt for kostbart, da det er en lejet rækkehus.
Derfor er jeg nu begyndt at se på noget andet, der ikke vil være så besværligt at lægge på. Så er der nogen der har et godt råd til noget, der kan lægges oven på den gamle belægning, som jeg ikke er sikker på hvad er? Jeg ved ikke om det er linolium, vinyl eller laminat og har heller ikke kunnet få dette oplyst af boligselskabet. Så hvad skal jeg vælge?

Venlig hilsen
Sujas
Annonce
Jeg ville personligt være påpaslig med at ligge laminat oven på vinyl.

nu skriver du ikke noget om at den er fuldlimet eller om den ligger løst!

når du skriver hård vinyl er det så fordi du har linoleum?

og du kan ikke bruge laminat istedet for foam.


Sujas:

du kan købe dig et stykke vinyl, det kan du ligge oven på alt DER ER PLANT OG UDEN HOLDER OG HAKKER!
Hej Marle. Tak, det er også det jeg efterhånden er kommmet frem til.
Så jeg har valgt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis