kommunikation mellem PC og GPS

Jeg kan ikke få min GPS til at kommunikere med min computer. Jeg bruger det levende søkort, som fungerer fint på computeren. Men der sker ingen ting når jeg tilslutter GPS'en.

Hvad kan der være galt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Får GPSeren signal?
Jeg havde det samme problem da jeg startede min op, men alt virkede efter hensigten da først GPSen kunne "se" satelitten.

Mvh.
bodker

Vi havde også problemet med vores - det er en lidt 'ældre' model til seriel-porten, som så får strøm fra musestikket (PS2). Det viste sig, at hvis både seriel-stikket og PS2-stikket var sat til, når pc'en startede op, virkede GPS'en ikke, men til gengæld levede musemarkøren sit helt eget liv på skærmen - dvs. den var ALDRIG der, hvor man troede, man lige havde placeret den.

Jeg har en mistanke om, at de signaler, GPS'en sender ind på seriel-porten, får pc'en til at tro, der sidder en mexikansk springmus i den port og prøver at omdanne GPS'ens positionsangivelse til markørbevægelse på skærmen :shock:

Løsningen blev, at vi nu sætter seriel-stikket til, tænder pc'en og lader den starte op, og først derefter sætter vi PS2-stikket i.

Ved ikke om noget lignende gælder ved USB-GPS'er, men det er da et forsøg værd.

Noget helt andet... tør næsten ikke spørge... har du husket at skifte 'Det Levende Søkort' til 'Sejlads' og aktivere GPS dér? :roll:

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det Levende Søkort produceres desværre ikke mere
men kan godt købe andre typer søkort til PC på www.maritim-elektronik.dk

Styrmand

Styrmand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis