nyt klinke gulv

Kan man lægge et klinkegulv på et træfundament og er det muligt at ligge vvs gulvvarme under det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få nogle stål plader du kan skrue på træ bjælkelaget, og så støbe der på, evt. med gulvvarme i.. men hva pladerne hedder ved jeg ikke, de vist temmelig nye, men din trælast ved hva det er for nogen...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg har tidligere spurgt om det samme - og der er flere tråde, der omhandler emnet. Brug f.eks. søgefunktionen.

Det korte svar (uden gulvarme).
1) Gulvet skal rettes op (med støer f.eks - eller små strimler masonit, hvis det er små ujævnheder)

2) ovenpå dette skal der lægges f.eks. gulvgipsplader

3) PÅ gipspladerne kan man nu lægge fliser/klinker.

Hvor gulvarmen skal placeres må du finde i de andre tråde om emnet. Men der findes en stålplade (ikke svalehaleplader), tror de hedder varmefordelingsplader, med plads til pexrør.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Svalehalepladerne hedder Lewis som du kan søge på nettet. De kan lægges direkte på bjælkelaget i etageadskillelsen ved en afstand op til 60 cm. De skrues fast, samles med overlap og herefter kan du støbe ovenpå evt. med varmeslanger til vand. Minimum byggehøjde ca. 80 mm. Ved større bjælkeafstand laver du udveksling og i alle tilfælde er terrænbats god isolering mellem bjælker.

Lewis har formentlig en side/link hvor du finder alt. De kan købes hos STARK og andre. Det er iøvrigt lovligt selv i vådrum at lægge klinker på min 28 mm vandfast træfinerplade-Jeg foretrækker en støbning

Håber det hjalp.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis