Varmepumpe Luft/luft

Affødt af tidligere tråd: http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=8860
.

Håber på gode indlæg.

MVh. Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
....har selv været igennem overvejelserne da jeg har el-varme ,
luft/luft varmepumpe,
genveks med varmeflytning og brændeovn ,
nyt gasfyr og radiatorer ,

men endte med brændeovn og varmeflytning til stueetage og kælder , en investering på ca 15 000 kr

men det er jo individulet hvad man ønsker

ville nok i dag have sat en brændeovn op til piller sammen med min varmeflytning

det var mine overvejelser / erfaringer

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
har den 1. nov. skiftet fra elvarme til luft/luft varmepumpe fra toshiba....

vi har fået en udendørsdel og 2 indendørs, en i kælderen og en i stuen

vores største overvejelser var støjen fra henholdsvis uden og indendørsdelen og om pumpen i stuen kunne sende varme fra brændeovenen rundt i huset...og selvfølgelig om der kunne spares noget på el-regningen.

udendørsdelen er jeg positivt overrasket over, den støjer ikke....den laver en lav summen, som man nærmest ikke kan høre.

indendørsdelen kan man høre, men ikke noget vi ligger mærke til i det daglige, dog skal det siges at hvis den går op på trin 3 eller 4 (har 5 trin)
kan den høres.

om den sender varme rundt i huset, lidt gør den, men ikke så meget som jeg havde håbet på...

om vi har sparet noget....i nov. måned sparede vi 100kw og jeg kan se at i dec. sparer vi ikke noget, så besparelsen lader vente på sig, men det er nok svært at gøre op på måneds basis.

det var så min erfaring med varmepumper.....

og forresten godt nytår til jer alle... biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Citat fra mobbydick

har den 1. nov. skiftet fra elvarme til luft/luft varmepumpe fra toshiba....

Hej!

Må man spørge hvad dit dual-anlæg fra Toshiba kostede, og hvordan det gik med den fortsatte økonomi ?

(Og godt nytår til dig også... måske et par raketter kunne prikke hul i de forbandede skyer der ødelægger sommeren)

:-)

Mvh Chryslerdude

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis