Linoleum bordplade

Jeg har fået lagt et linoleumsgulv i mit nye køkken (ensfarvet Armstrong Uni-Walton, superflot). Og jeg vil faktisk gerne lave en bordplade i samme materiale.

Min umiddelbare tanke:

Skære 2 vandfaste krydsfinérplader og sætte dem forsvarligt sammen. (Køkkenent har et 45 graders knæk. Derfor 2 plader.) Prime den. Lime linoleum ovenpå. Sætte en kantliste på af massiv træ elle aluminium.

Vil det kunne lade sig gøre? Er der noget, jeg skal være opmærksom på? Er der nogen, der har bedre idéer?

Glæder mig til at høre noget...
tolse
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tolse,

Den maade du beskriver kan jeg ikke se nogen problemer med, jeg har selv lavet et arbejdsbord paa samme maade for mange aar siden.
Det eneste der eventuelt bekymrer mig er om linoleums overfladen er sikker til at tilberede mad paa.
De bloedgoerere der bliver tilsat plastic afgiver jo giftstoffer til maden.
Hvis det var vinyl ville jeg paa det kraftigste fraraade det, desvaerre ved jeg ikke hvad der bliver brugt af tilsaetningsstoffer i linoleum, maaske er det OK.

Karsten
Hej

du kan godt købe linoleum som er beregnet til bordplader og i samme farve som gulvet du har købt.

Linoleum er et naturprodukt og bordlinoleum er beregnet til at kunne bruges i det private hjem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis