Ventilator.

Har lavet et gammel toiletrum størrere og har lavet en brusenische der i. I det gamle rum var der bare en ventilation uden motor og direkte om i tage via en mindre skorsten. Nu har jeg lave det hele om og vil så gerne koble min mye motoriseret ventillation til det gamle aftræk. Men den nye ventilator er rund og den skal gerne kobles til det gamel firkantet rør. Men jeg kan ikke finde sådan en "konverter". Gode råd modtages meget gerne.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder unægtelig som et problem jeg også har. Havde i min egen naivitet købt en ventilator da der jo måtte findes noget der ligesom kunne få skidtet til at passe sammen. Det gør der bare ikke. I følge min elektriker er den eneste holdbare løsning at købe en ventilator der er lavet specifikt til det afgangsrør jeg har. Og den kan snildt købes og koster en 1000 plus moms - hvis ikke jeg husker helt forkert. Har selvfølgelig ikke fået købt en endnu, men det kommer jo nok. Vores rør er rektangulært - om dit er tilsvarende skal jeg ikke kunne sige.
før i tiden fik jeg skåret en tynd træplade, på ca. 200x200 og så et 100mm hul, den satte jeg fast på loftet og monteret ventilatoren i den, men idag kan man få nogle overgangstykker i hvid plast som er beregnet til foremålet. hilsen Benny
Citat fra JDK

I det gamle rum var der bare en ventilation uden motor og direkte om i tage via en mindre skorsten. Nu har jeg lave det hele om og vil så gerne koble min mye motoriseret ventillation til det gamle aftræk. Men den nye ventilator er rund og den skal gerne kobles til det gamel firkantet rør. Men jeg kan ikke finde sådan en "konverter". Gode råd modtages meget gerne.
Jeg har et tilsvarende problem; de eksisterende ventilationskanaler har et underligt mål (ca. 94 x 140 mm) som naturligvis ikke passer til de gængse ventilatorer som sælges idag sad
Jeg overvejer så at tilrette hullet til et mere normalt mål og i den forbindelse skifte kanalerne, fremfor at bakse med konvertere. Men hvad kan bruges til aftrækskanal ? Der er flere muligheder og er én af dem at foretrække ?[LIST]
[*]plastikkanaler som isoleres (eksisterende løsning)
[*]isoleret flexslange
[*]alurør (spiro) som isoleres[/LIST]Umiddelbart lyder det nemmest med den isolerede flexslange, men kan det bruges ? Er det vandtæt (nok) ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis