Levende hegn i skygge

Som overskriften siger.. Vi bor i en bøge skov men vil gerne have et stedsegrønt hegn som afgrænsning af haven men det vil jo nok komme til at stå en del i skygge.. Hvilke planter skal vi lede efter .. Nogle gode forslag ?

En venlig hilsen Klaus

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Taks er jo tak(s)nemmelig. Den er stedsegrøn og tåler både skygge og dryp fra træer den måtte stå under. Skal det være kan den også klippes.
men lad være at lade hesten spise af taksen, det tåler den ikke (altså hesten, taksen skal nok overleve det)
Hej Klaus: Gid jeg boede i en bøgeskov, hegnet ( hækken)er det til alle 4 sider, 100 m 500 m 1000m, højt eller lavt, er det fordi folk vandrer ind over jeres grund eller hva, hvis det kun er ca.25 m. ville jeg måske plante et nødde hegn, til glæde for jer og skovens beboere ( ja det er ikke stedsegrønt ) Rhododendron i en farve, de vil elske skovbunden og skyggen og passe sig selv. Du vil nok ikke få nogle gode råd af Søren Ryge, angående en hæk i en bøgeskov :lol: :lol: mvh Benny.

Benny N.
Det er til 1-1/2 sider, der går nemlig en sti rimelig tæt op af med bla. udsigt til soveværelset... Det er ca 150meter og et par meter højt er ønskeligt .. Har du et godt forslag Benny ?
Vi har heldigvis ingen hest Lars og gravhunden holder sig til røde pølser

(':lol:')
Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Annonce
Ja Klaus: Deler du hækudgifterne ( skeludgifterne ) med din nabo ( skovejeren ), kan han skaffe bøgeplanter i en rimelig højde, din hæk kan jeg forstå skal gerne være 2 m. imorgen, en bøgehæk er tæt hele året, den taber ikke de visne blade som et bøgetræ gør, jeg aner ikke hvorfor, en 150 m. 2 m. høj hæk i taks eller thuja ville også være flot, ca 600 planter, 4 pr. m.a 500 kr , sjællandspriser = 300.000 kr. eneste ulempe ved bøgehækken, den skal klippes på begge sider = 300 m. biggrin biggrin mvh Benny.

Benny N.
Ja der er jo noget at tænke over .. Hva med nåle træer af en art ?
Skoven er fredskov så det er staten der skal give lidt til hækken .. Det er jo nok lissom en umulig opgave at få dem til at give noget som helst .. og hvis de gør kommer der sikkert afgift på hækplanter .. Spøg til side .. Man kan få tilskud til nyopførelse af skov.. Men de hopper nok ikke på en hæk ..
Har du tænkt lidt over de nåletræer nu ? Benny orakel !
Hilsner Klaus

En venlig hilsen Klaus

Ja Ja Klaus: Den med Benny orakel glemmer jeg ikke lige foreløbigt, nu spørger du om nåletræer, det er jo det vi lige har snakket om, taks og thuja, prøv at skrive nåletræer i søgefeltet i Google, det første der dukker op burde være park og landskab, der kan du læse lidt om de forskellige NÅLETRÆER, biggrin biggrin mvh Benny. hækken til højre i billedet er en thuja hæk der indtil videre har holdt i 35 år, uden at have set en saks.

Benny N.
Hejsa..
Man kan faktisk godt bruge alm. grantræer til en formklippet hæk.
De vil være mere overkommelige i pris og måske kan du få tilskud til ny skov..LOL

Sniffer  
Ja jeg var måske lidt hurtig med de der nåletræer .. I mit lille hovede var jeg ovre i gran og fyr da det har vi masser af i West..
Flot hæk og familie i øvrigt..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis