hvordan installerer jeg en lysdæmper ?

Konen vil gerne have en lysdæmper sat på til vores lamper over spisebordet. Fint nok. Jeg har skruet afbryderen ud af væggen og står nu med en lysdæmper, 2 sorte ledninger, en hvid ledning, en brun ledning og ikke den fjerneste ide om hvad jeg gør nu. Er der måske en der har en ide om det før konen giver mig skilsmissepapirerne ????
HJÆLP !!!!!!!!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den brune er sikkert fase (mål om der er strøm på den), den skal på F klemmen på lysdæmperen. En af de andre er det der kaldes mellemledningen, det er den der går fra afbryder til lampested. Sansynligvis hvid eller sort. Hiv dit lampested ned og check farven her, der er en blå, det er ikke denne, en gul/grøn som er jord (hvis installationen er nyere), samt den optalte mellemledning. Det var iøvrigt bare de eneste 2 ledninger der var tilsluttet din afbryder. Det er ikke så svært. Nu er loftlyset ikke halogen vel.
Lad være med at sige at du har spurgt andre, så kan det være at det bliver onsdag eller lørdag et par gange til i denne uge smile

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er vi ikke enige om, at selv om vi er Lav-Det-Selv folk så spørger vi en fagmand, når der er tvivl om noget væsentligt?

Vi skal da også tænke på, at det nytter ikke noget, at siden uddør på grund af forkert arbejde... smile

Er der tvivl så brug de få kroner i forhold til projektet, det koster at få det korrekte at vide, fra en rigtig fagmand. El, bærende konstruktioner og bremser på en bil, skal man ikke være i tvivl om - for så er det IKKE for LDS-folk - men for fagfolk.

LDS er kun for løsninger for, hvordan man gør det nogle har prøvet før, og hvor det hele kan laves om, hvis man skulle lave en fejl.

Husk det!!

- Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 19-01-2003).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 19-01-2003).]

Med venlig hilsen

Jørgen
Altså man må da sige den er billig den lysdæmper, men køn syntes jeg personligt ikke den er, kommer ikke ind i mit hus om ´jeg så fik den.. smag og behag. smile
Citat fra PeterR

Lad være med at sige at du har spurgt andre, så kan det være at det bliver onsdag eller lørdag et par gange til i denne uge smile


Hmmm måske det hjælper.

jeg har ca. 25 afbrydere i huset..........mon min lokale Aldi ligger inde med så mange??? rolleyes

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis