Simpel tekstiltryk med "støberamme" Hvordan!

Hej,

Jeg gik engang til spejder, hvor de kvindelige ledere hyggede sig med at lave deres egne reklame trøjer. De brugte en ramme beklædt med noge dug/plastik/lærred (ved ikke hvad det var) Hvor de skar motivet ud, Så havde de noget farve de smurte ud i rammen. Det gik forholdsvis stærkt og motivet stod kvivskarpt. Men hvordan gjorde de, hvilke materialer brugte de. Nogen der kender en fremgangs måde, og evt hvor man kan købe de nødvendige ramedier.?

På forhånd Tak!

Jon

Øl er til tørst IKKE til trøst
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

For 20 år siden var jeg i praktik hos en dekoratør, hvor de havde omtalte rammer. Så vidt jeg husker var det silke, som på en eller anden måde blev malet, sådan ligesom et fotonegativ, så motivet kom frem. Jeg mener de sagde at de var ret kostbare at fremstille, noget med håndarbejde osv.

Men i dag, er alting jo på computer og tryk på tøjet er jo ikke dyrt at få lavet. (Man må vel dårligt i dette forum skrive at man skal KØBE en eller anden ydelse smile Det er mit første indlæg)

Hilsen Gokke
Du kan sagtens selv lave det ved computeren - du køber noget specielt strygepapir (fås efterhånden alle steder - computerbutikker, større varehuse, papirhandlere m.v.).

Dit motiv printes (spejlvendt) på papiret som efterfølgende stryges der hvor du gerne vil have det placeret (fx t-shirt).

Forholdsvist nemt og prismæssigt overkommenligt når man kun skal lave få tryk af hvert.

Dette indlæg hjælper selvfølgelig ikke hvis du ønsker at lave rigtigt tryk med maling osv.

Hilsen Hans
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hans skrev:

Du kan sagtens selv lave det ved computeren - du køber noget specielt strygepapir (fås efterhånden alle steder - computerbutikker, større varehuse, papirhandlere m.v.).

Ved du hvad det hedder? Det lyder super!!
Hilsen Gokke
Hej

Det hedder silketryk. Du kan købe rammerne færdige eller selv lave rammen og sætte nylon væv på. Farve og foto emultion kan købes samme sted. Det er ingen trolddom forbundet med det

Thomas

Mvh Thomas

Til gokke:

Jeg tror, at det har en del forskellige navne - det seneste jeg købte hed "iron-on transfer paper", men det kan som sagt købes rigtig mange steder. Prisen ligger på ca. 10 kr. pr. A4 ark, men så kan du ogsp lave farvetryk på dine t-shirts derhjemme. Hvis du ser på fx edbpriser.dk under tilbehør og specialpapir hedder det noget med mønsteroverførsler.

Mulighederne er mange vi hjælper tit folk med at komme igen med at trykke selv hvis det er det de ønsker. 



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også