fladskærms tv

hey

Overvejer at skaffe mig et af ovenstående.
Hvad skal man vælge? Plasma eller ej?
Hvad skal man være opmærksom på. Er der ikke noget med at der kommer noget nyt mhz signalerne, som mange fladskærmstv ikke er gearet til?
Den skal kunne bruges til computeren også.

Alle input er velkomne

mvh jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plasma/LCD er indtil videre i høj grad et størrelsesspørgsmål - hvis du vil have det rigtig stort er det plasma, ellers er det LCD. Men der er også andre hensyn: Plasmaskærme kører ofte kun med 480 linier, hvilket betyder, at de ikke kan levere et fuldt opløst tv- eller DVD-billede i PAL-format (720x576), hvilket betyder, at man mister information. LCD-skærmene har omvendt rigeligt høj opløsning til PAL, men har (især for de billiges vedkommende) ofte svært ved at skalere billedet, så det ser pænt ud. Udseendemæssigt giver plasma typisk et "blødere" billede med bedre farvemætning end LCD. Til gengæld sluger det strøm i store mængder (og udvikler lige så meget varme!).

Så er der nye standarder på vej - HDTV arbejder med væsentligt højere opløsning (720 og 1080 linier), hvilket gør plasmaernes handicap endnu større. Du kan finde mere info om HDTV her, her.
Når HDTV kommer til DK skal man stadig have en speciel tuner/set-top-box for at modtage det.
Ja Jan. Vil du have det rigtigt stort så er den en projektor og et godt lærred så det bliver 100 tommer og billedet fås ikke bedre, pris ca 10.000-15.000 kr, et godt plasma på 42 koster ca 20.000. men sideafstanden fra et lærred er også lidt mere end et par meter biggrin mvh Benny. Ps jeg tror ikke du kan bruge plasma eller lærred til PC, men en rigtig god LCD skærm på 30-32 tommer vil være fin til tv + pc.

Benny N.
Benny skrev "Ps jeg tror ikke du kan bruge plasma eller lærred til PC, men en rigtig god LCD skærm på 30-32 tommer vil være fin til tv + pc."

Den bliver da vist hængende i luften den betragtning med lærred.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Samsung har lavet det ultimative fladskærms-TV:

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968

Det er det bedste billede du kan få. Selv TV'er op til 15-20.000kr og derover kan ikke matche dette. Min lillebror har et, og han har det tilsluttet computeren. Det er ufatteligt lækkert. Kan kun anbefales. Jeg køber selv et, når jeg en dag får råd (Dvs. når SU'en stiger.. dvs aldrig:confusedsmile

Laver alt selv - koste hvad det vil!
Citat fra cvorm

Samsung har lavet det ultimative fladskærms-TV:


Hmm, måske en overdrivelse at kalde det "ultimativt"smile Når man tager i betragtning, at det analoge sendenet så vidt jeg husker forventes udfaset inden for 3-4 år, er det efter min mening håbløst at nye TV leveres uden DVB-tuner - men det er Samsung jo desværre ikke alene om!
Citat fra ThomP

Hmm, måske en overdrivelse at kalde det "ultimativt"smile Når man tager i betragtning, at det analoge sendenet så vidt jeg husker forventes udfaset inden for 3-4 år, er det efter min mening håbløst at nye TV leveres uden DVB-tuner - men det er Samsung jo desværre ikke alene om!


Ja ok jeg har ikke undersøgt det med signaler, men mht. billedet, så skal vi op i en relativt syg prisklasse, før man finder noget der kan måle sig med Samsung.

Laver alt selv - koste hvad det vil!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis