Fliser i brusekabine

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg stiller på vegne af min bror.

Han er ved at få renoveret badeværelser. Han har håndværkere til at lave det hele. En dag da han kom fra arbejde var der sat fliser op i brusekabinen. De var ikke sat op med den aftalte fugebredde.
Efter lidt diskuteren frem og tilbage med muren er denne gået med til at lave det om når han engang, om X antal dage, har fået nye fliser hjem.
Måden han vil lave det på er ved at klistre de nye fliser uden på dem der er sat forkert op. Det har jeg set gjort før, men sagen er den at de fliser der er sat forkert op også er sat op uden på de originale fliser der var i rummet.
Nu er spørgsmålet om man bare kan blive ved med at klistre op uden på hinanden? Er det fagligt korrekt eller er der nogle regler der siger noget andet. Muren siger det er fagligt i orden. En lille detalje er jo også at det tager 1½ cm. af bredden i kabinen. Ikke meget, men alligevel er det jo ikke min bror der er skyld i fejlen.
Er der nogle af jer venlige folk derude der har en mening om dette?

mvh
Melin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En mening, ja, men om den svarer til praksis ved jeg ikke smile Hvis mureren har bøffet må han som udgangspunkt lave det om - ikke lappe det. Og når de ikke er sat direkte på en ny vådrumsmembran bør det vel være muligt at pille det ene lag fliser af uden at ødelægge for meget...
Jeps - med mindre han er helt krakilsk over fugebredden, så lad for guds skyld fliserne sidde og væn sig til fugebredden. De skal sikkert nok blive siddende, men det er klamp af første skuffe med tre lag fliser.

Forhandl i stedet mureren ned i en mere fornuftig pris og vær alle glade for en rimelig løsning.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis