Overflødighedshorn

Er der nogen der har prøvet selv at lave et overflødighedshorn og som måske har nogen tips? Er det noget der kan laves pænt, med lidt snilde og endnu mere tålmodighed?

Mvh

Kasper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra BobbleTrouble

Er der nogen der har prøvet selv at lave et overflødighedshorn og som måske har nogen tips? Er det noget der kan laves pænt, med lidt snilde og endnu mere tålmodighed?

Mvh

Kasper


Kæresten har lavet et par stykke over årene, og de er blevet rigtigt pæne.

Prøv at kigge på biblioteket, der findes indtil flere bøger om hvordan man gør.

MEN: det er rigtig svært, og kræver (som du skriver) uendelige mængder af fingersnilde og tålmodighed. Jeg selv opgav at hjælpe mere til efter et par timer. Nu da vi har børn, tror jeg ikke det er noget hun kaster sig ud i lige med det samme. Selvom sådan en sag er meget dyr hos bageren er timelønnen målt i besparelse meget ringe. Så hellere lave at kransekage tårn, det er da til at overse, nemt at transportere og vækker (næsten) lige så meget lykke.

Til at lave alt det fine pynt i chokolade skal man i øvrigt være født med ret kolde fingre. Det er jeg ikke, og jeg har flere gange oplevet at tingene er faldet i stykker mellem fingrene på mig simpelt hen fordi mine fingre er for varme.

Til opsats kan man enten bruge de samme stål-opsatser som konditorne bruger (jeg skaffede en via den lokale bager), men de er lavet til ret store horn. Til mindre ambitiøse størrelser kan man bygge en mindre "tårn" af marcipanen til at holde bagenden oppe.
Hvor svært det er kommer meget and på størelsen af det horn du vil lave.
et minder horn er noget næmre at have med at gøre.
Du skal og så bruge et stativ til et eks. horn på 28 ringe.
men jeg plejer at lave 2 eller 3 mindre horn fordi det er nemre.

på et tidspunkt vil der komme en vejledning på min hjemmeside på hvordan man gør.

www.hindbersnitten.dk

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis