Stiga villa renovering

Hej.

Jeg har lige købt en stiga villa.:p Den er allerede skilt af i atomer. wink
Den er monteret med et hjemmelavet klipperskjold i rustfrit stål, med bagudkast. Det er meget pænt lavet, men jeg vil gerne have bioklip. Er der nogle der ved om man kan få tegninger eller andre dokumenter over "den gamle" model stiga villa / mestro / MTD-Yardman. Jeg mener de skulle være næsten ens. Den kommer forresten til at blive John Deere grøn.
Der er jo ikke penge til den rigtige vare, når man er på su.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lukker du ikke bare hullet på kassen?
Resten er noget med at der skal være lidt vinger på kniven og nogle af disse opad vendte vinger er også opslidsede..

MVH Njord
Jeg tror ikke at det ville virke efter hensigten, hvis jeg lukker bag ud kastet. På det originale bio klipperskjold er knivene monteret i en form for gryde. De to gryder overlapper hinanden. Jeg har ved heftet et billede af en stiga park. På stiga parken er knivene separate, men på villaen overlapper de og kører med en tandrem.
Men hvad med at teste det?

Kan du ikke lukke hullet med en plade du holder fast med et par svejsetænger eller skruetvinger?

Så er det ellers ud på marken og snuppe en runde....rolleyes

MVH Njord
Jeg tror ligesom Maskinmester ikke det kommer til at fungere Selve klippebordet skal være af en sådan udformning at det afklippede græs føres rundt for at falde ned på kniven igen og det gør det så vidt jeg kan se ikke på dit. Desuden skal man til bioklip bruge lidt mere motorkraft og hvis det er den stiga jeg tror det er så er den standart monteret med en 8 hk b/s motor og den kan ikke trække et modificeret bioklip klippebord med tilfredsstillende resultat. Mit råd til dig er det samme som Lopus; klip græsset lidt oftere så får du det samme resultat.. hvis du insisterer på at lave ændringer, kan jeg anbefale dig at købe de såkaldte "Gator" knive med opslidsninger på vingerne, de knuser græsset lidt bedre end almindelige knive. de skal ligeledes bruge lidt mere motorkraft end originale knive, men jeg tror det går, ellers må du et gear ned når du klipper. Argumentet imod er at man ikke har tid til at slå græsset oftere, men det er en skrøne idet at man for at udnytte bioklip funktionen skal slå sit græs oftere. En tommelfingerregel er, for at udnytte bioklipperen max må man aldrig klippe mere end en trediedel af sit græs af i højden, og det er altså når græstæppet efter slåning skal være ca 7 centimeter Venlig hilsen Dan Korgaard....... Kilde stiga/ castel-garden reperatør/produkt kursus
Ps. reelt set er det danske klima ikke gearet til bioklippere idet der simpelthen regner for meget. Det ustadige vejr gør at græsset ofte bliver for langt til at bioklip funktionen køre optimalt og så får man afklippet græs til at ligge ovenpå plænen alligevel og så er der kun en ting at gøre frem med riven og det er vel egentlig det man vil undgå når man køber en bioklipper
jeg har en stående, du må kikke og måle alt det du vil, den findes i Bogense

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg foretrækker nu bagudkast, for hvis græsset bliver for højt, kan klipperen ikke æde det, jeg har lige købt en stiga garden med bagudkast, jeg har dog ikke kunne prøve den rigtigt endnu, for motoren er for lille og for slidt. Og så gik der jo lidt "barnerøv" i mig, for når nu motoren skal skiftes, kunne jeg jo da lige så godt få lidt sjov ud af den, så jeg sat en anden regulatorfjeder i = en masse omdrejninger og så har jeg kørt markræs. Men det er vist ved at være slut med den motor, lige da det begynde at gå opad til sidst, sagde motoren bare PUF, og lydpotten og det yderste af topstykket var rødglødende:-) man har jo ikke andet sjov, end det man selv laver
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis