Murpap - Hvordan??

Hej
Jeg har læst en del indlæg om murpap, men der er en ting, jeg ikke kan blive klog på:
Skal murpap bare lægges løst på soklen, og så mures der ovenpå?
Altså står muren på pappet unden nogen binder mellem sokkel og pap
Håber I kan gøre mig klogere

Mvh
Søren

Søren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, mig bekendt så er det sådan.

Carsten.
Hej!

-Det 'er sådan- biggrin

Pappet er beregnet på at forhindre opstigning af fugt i murværk.
Facademure står endog på 2 lag pap 1 lag sokkelpap samt et lag til opfoldning i bagmur.

-Du har ret-, det virker umiddelbart "lidt" underligt at lave store kraftige sokler med damprør vindtræksbånd osv. og så bare lige stable stenene på et stykke pap. :?

-Men sådan foregår det bare- biggrin

Når man så regner lidt på vægten, sammenbindingen med bagmur og tagkonstruktion. er det, trods alt, svær at forestille sig at noget skulle flytte sig.


Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg er blevet meget klogere, tak, men...

Hvis man skal bygge en mur af fx lecaterm, så bliver den jo ikke bundet sammen med bagmuren med bindere, da det jo er en massiv blok.
Er det samme princip?
Og hvordan føres fastgøringen af remmen ned til soklen, da der jo så ikke er nogen hulmur, båndene kan føres igennem?

Søren
Hej..

-Ja- fuldstændig samme princip. Vægten og forbandtet skal nok holde.
-Selv fritstående enkeltstens læmure- holder selvom de står "løse" på pap.
Dog er der her ekstraforanstaltninger som skal overholdes.-
Vedrørende remme, monteres disse eks. med patent/hulbånd på bagmuren/bagsiden. Som jo sikkert efterfølgende skal pudses.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Tak for svar!!!

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis