jeres bedste værktøjs køb

hvilket stk værktøj har været jeres bedste køb :idea:

mit har været en bosch gbm 12ve accu maskine (blå model) som nu er afgået ved døden efter 13år

nu er der købt en bosch gsr 14,4 ve-2 proff med 2 stk 2,6 ah batterier

desuden til mit bedste køb er en bosch stiksav pst 65 og bosch ixo
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bedste køb var/er godt nok en gave, men alligevel. Det er en af "de grünes" en 14,4 volt Bosch bore-/skruemaskine. Det er da simpelthen mit bedste legetøj til dato. Den kører på 5. år og har klaret adskillige huller og skruer.

En kraftig konkurrent til førstepladsen købte jeg under demonteringen af en gammel bobbel, og det var en slagskruetrækker. Det var en hel åbenbaring efter at have vredet sig blåviolet i hovedet på en gammel skrue, bare give den et par skrald med slagskruetrækkeren og så var den løsnet.
Hej Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige produkter som tømrer...
Noget er godt, andet er noget hø..
Et produkt jeg personligt er faldet for er gode gamle makita...

Det bedste værktøj er stiksaven fra Makita.. den kan save efter alle krav... De pæne lige snit uden den "vælter" i klingen og de grove snit uden at gå til siderne...

Et andet ( godt nok ikke værktøj ) produkt der har holdt længere end noget er min gode gamle radio fra Elu...
Det er en håndværker radio med indbygget lader hvor den osse kan køre på batteri fra... Jeg har kørt over den med firmabilen... Tabt den fra 16m fra et tag.. Haft den med i silende regn og meget mere, den har aldrig brokket sig endnu.. Se det er kvalitet kunne alle værktøj være ligeså hårdføre skiftede man aldrig.

Mit råd til jer... Jeg ved godt man køber billigt fordi man kun bruger det få gange om året, men køb kvalitet, det holder længere og resultatet er næsten altid bedre når man bruger det...
I al respekt for det fede el-værktøj - så klarer min vinkelsliber til 48 kr. fra Harald Nyborg det den skal. Det er ikke meget, men den klarer det.

Min pointe - investeringen skal stå mål med bruget

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Mit bedste køb er faktisk de billige batteri boremaskiner, ved to større ombygninger købte jeg to af disse maskiner, til 100 pr. stk. når man så er to - tre mand der går arbejder, er der ikke nogen der skal vente på en bore/skruemaskine, og heller ikke den evindelige omskiften fra bor til bits, desuden var både min bosch og metabo bore/skruemaskine i gang. Konklusionen er brug dem så længe de kan, og smid dem så ud, for 200, har du sparet tid på at lede efter en maskine, ventet på at din makker skulle blive færdig med den, plus al den tid du sparer på omskiftning fra bor til bits, der er heller ikke nogen bor/bits der hele tiden bliver væk, når de sidder i maskinen hele tiden, og så kører begge maskiner stadig på 5 år, batterierne er dog ikke helt på toppen mere.
Mvh Michael
Mit bedste værktøj er en Fein Multimaster. Den sliber bare hvad som helst og langt mere effektivt end andre slibemaskiner.

Og så min bitskruetrækker (håndmodel), den er bare i brug hver gang jeg skal skrue noget (har også et par akku-bore/skruemaskiner, og de brges også flittigt, men jeg ville ikke undvære håndskruetrækkeren)


Torben
Annonce
Hejsa

Mit bedste køb er min bore-skruemaskine med slag.
Det er en DeWalt 18 volt DW988K2H med 3 Ah batteri.
Den kan virkelig slæbe, den er alsidig med slagbores, og har nu hjulpet mig med lægning af tag og lavet en hel 1. sal fra bunden, samt diverse andre småprojekter.

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hejsa

bedste køb:[LIST=1]
[*]Bosch PSR 1440 (grøn) billig og rigtig god (til mit behov).
[*]Wera Kraftform Kompakt 71, skruetrækker/bitsæt.[/LIST]bedste gave (som jeg havde specificeret på min ønskeseddel wink):[LIST=1]
[*]Skil rundsav 850 W købt i Harald Nyborg, den saver bare derud af.[/LIST]mvh
Jørgen
He he, hvis jeg skal tale med her, bliver det også om en billig maskine, for de andre dyre jeg har, har jeg alle fået.

Mit bedste køb er en Power Craft bajonetsav. Den blev købt til at skære hul i en rørpudset væg mellem ny tilbygning, og så det gamle hus. Det klarede den fint, der gik nogle klinger til, men det kan saven jo ikke gøre for.

Derudover har den været brugt til en række andre opgaver, fx. vinduesudtagning og murnedbrydning, og for hver gang jeg bruger den bliver den billigere og billigere, da formålet med den kun var førstnævnte.

Så når den engang er udbrændt, så har den langt tjent dens formål.

Mvh. Carsten.
Genbrug af gammel tråd, nå men Carsten W. Prøv sådan en bajonet sav til beskæring af træer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
jeg må nok sige min "Festool " dyksav med føre skinne
den er for lækker men også dyr men alle pengene værd
Vh
Bjørn

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis