De er jo syge i roen

Har lige fået et "Tilbud" fra en murer.
Vi skal have sat en terrassedør i hvor der nu sidder et vindue. D.v.s. han skal nedtage en murstensbrystning. Kun murerarbejde.
Gæt hvad han skulle have for det??

8.000kr så er hans drikkepauser og ostemadder da vist også betalt!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid billigere at få lavet håndværkerarbejde på timebasis.

Bestil en anden murer, og bed ham lave det på timebasis. Kig på mens han laver det.

Mvh
ThomasB
Han mente det tog ham og en svend 2 dage.
Det kan man jo simpelthen ikke tage seriøst.

Har nu fundet en anden til en helt anden pris.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej med jer det lyder utroligt dyrt.
Jeg har netop fået muret et vindue til
mål ca. 100 cm høj og 180 bred.
sten udv. +fuge samt sten indv. og derefter puds lige til at spartel. Derefter murede han en overligger i samt pudse omkring en dør et andet sted i huset. Pris 2600,- alt tidsforbrug 1 dag.

Ole Kielstrup
Hej med jer det lyder utroligt dyrt.
Jeg har netop fået muret et vindue til
mål ca. 100 cm høj og 180 bred.
sten udv. +fuge samt sten indv. og derefter puds lige til at spartel. Derefter murede han en overligger i samt pudse omkring en dør et andet sted i huset. Pris 2600,- alt tidsforbrug 1 dag.

Ole Kielstrup
Hej alle.

Ja 8000 kr. kan være mange penge, specielt hvis man ingen har, og hvis man er GDS'er.
Hvis i vidste hvilke omkostning der ligger i at lave et sådan stykke spjældarbejde, så tror jeg i var lidt klogere.
Jobbet udgør mange opgaver hvor jeg kan se der skal udføres diverse nedbrydning, fortanning i den gamle mur, både i facade og bagmur. Herefter skal der mures både i for og bagmur, med evt. muret fals og ny overligger. Efter murerarbejdet skal der måske fuges, pudses falser og sokkeltrin. Diverse oprydning og fjernelse af affald skal måske også til. Til sidst skal der beregnes for materialer.
Min konklusion er, at prisen er måske dyr hvis man umiddelbart kigger på prisen, men analyserer/kalkulerer man opgaven, så er der bestemt ikke meget tilbage som overskud til mester.

------------------
Poul Erik

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hejsa.

Ja, pev belyser faktisk at der er mange ubekendte ved spjældarbejde.

Når en mester så oven i købet står foran en stædig og måske endda nærig kunde, der med djævelens vold og magt VIL have en fast pris, kan han ikke gøre andet end at tage sine forbehold, hvilket ofte vil resultere i en høj pris.

Som en anden tidligere bemærkede er det derfor en god idé at få lavet arbejdet på timebasis. Behandl folkene ordentligt - (samtidig med at man ser efter hvad der foregår) - så får du lavet et godt stykke arbejde.

Mvh
lf
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der skal ingen ny overligger på,
da det er en dør i samme bredde som vinduet.
Og jo det er alt for DYRT med 8000kr.
I skal ikke bilde mig ind at det tager 2 mand 2 dage at lave sådan et stykke arbejde.
Jeg kontaktede en anden murer. Det ville tage ham ca. 5 timer.
Ligeledes skulle jeg have sat en ny tagudlufning i mit tegltag. Den gamle var udtjent.
Fik et "tilbud" fra en VVSér på 5000kr. Hvad kan man sige til sådan noget bavl??
Jeg skaffede selv en ny zink/bly tud til 700kr og kravlede op på taget og skiftede den gamle ud. Det tog mig ½ time.
-Jeg synes efterhånden jeg er godt træt af de håndværkere der prøver at tage røven på folk.
Hej Morten BM.
Diskussionen her om prisen på murerarbejdet bliver vi næppe enige om, da jeg tror den murer som kan udføre arbejdet på 5 timer, ikke er selvstændig, så derfor ikke ahr de omkostninger som en selvstændig mester. Min erfaring som håndværker er, at man skal vare sig når man henvender sig til en VVS'er som vi ser her i den pris du fik på udluftningen uhada.

PE

Hej.

Og mon ikke det også handler om at den første murer faktisk slet ikke gider at lave det hul?

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også