Toshiba varmepumpe

Hej.

Nu ville jeg lige starte en ny tråd, med emnet varmepumper.

Hvad jeg læser på nettet, vil jeg umiddelbart mene, at Toshibas varmepumpe er den mest effektive på markedet. De lover 4,27 kW varme for kun 1 kW pris. Det lyder nu meget tiltalende. biggrin

Er der nogen der kender til de her varmepumper ?? :?:

ABK i Norge i samarbejde med Toshiba, har også udviklet en luft til vand varmepumpe, der også ser spændende ud. http://www.abk.as/?vis=kwsmart-presentasjon



Kom gerne med alle Jeres meninger om varmepumper.


v.

aja
Hej. Nu ville jeg lige starte en ny tråd, med... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står også overfor et skift fra el-varme til ????..
varmepumper ser ud til at være noget af det der kunne være værd at satse på i fremtiden..
Tillad mig at lave 3 nye emner i oversigten. Hvor man kan duskutere de enkelte anlæg når man har bestemt sig for hvilken varmebærer det skal være.
1.luft / luft
2.luft / vand
3. Væske / vand.

Så håbejeg vi i fællesskab kan hjælpe hinanden med at spore os ind på noget der kunne virke for den enkelte. Lad os dele erfaringer og observationer.

Ved søgning på varmepumpe burde alle 3 kategorier kommer frem.

MVh. Jesper
Hei

Kansje noen her skulle kikke litt på Alpha Innotec sine luft/vann maskiner.
Ikke veldig mange produkter som kan sammenlignes med dem.biggrin
Citat fra aja

Hej.

ABK i Norge i samarbejde med Toshiba, har også udviklet en luft til vand varmepumpe, der også ser spændende ud. http://www.abk.as/?vis=kwsmart-presentasjon

Kom gerne med alle Jeres meninger om varmepumper.

v. aja


Det smarte må være at den både laver alm. brugsvand med høj temperatur (80* varmt vand med lavere tempertur 55* til boligopvarmning, hvorved virkningsgraden forøges i forhold til andre systemer jeg har set.

Nu kunne jeg ikke finde nogen priser, men efter min mening mangler der nogen konkurrence, således at et luft/vand anlæg, burde kunne bringes ned i pris.

Spændende bliver det også, når grundfos kommer længere mht. at bruge CO2 til kølemiddel - dette skulle forøge virkningsgraden med yderligere 30 - 40% i forhold til de bedste kølemidler idag, men da der skal arbejdes med tryk på over 100 bar, kræver det en del udviklingsarbejde.

Men det er helt klart at især luft/vand varmepumper vil blive en af løsningerne på problemet mht. den globale opvarming - ikke direkte, men derimod fordi de udnytter energien bedst til opvarmning.

Mvh
Citat fra aja

Hej.

Nu ville jeg lige starte en ny tråd, med emnet varmepumper.

Hvad jeg læser på nettet, vil jeg umiddelbart mene, at Toshibas varmepumpe er den mest effektive på markedet. De lover 4,27 kW varme for kun 1 kW pris. Det lyder nu meget tiltalende. biggrin

Er der nogen der kender til de her varmepumper ?? :?:

ABK i Norge i samarbejde med Toshiba, har også udviklet en luft til vand varmepumpe, der også ser spændende ud. http://www.abk.as/?vis=kwsmart-presentasjon



Kom gerne med alle Jeres meninger om varmepumper.


v.

aja


Toshiba har riktigt bra varmepumper som både ger varme och kyla. Toshiba Super Daisekai 10, 13 og 16. Toshiba Super Daisekai 10 har 5,08 i COP. 5,08 kW varme for kun 1 kW pris.
/Martin
Vi skulle skifte fra el-varme til ja hvad? vi valgte en luft/vandpumpe fra Toshiba købt og sat op igennem et firma der hedder Gidex, der kom en konsulent ud og fortalte om den og vi valgt herefter at købe den. Vi er meget glade for vores og den virker over alt forventning også selvom det er koldt. Selvfølgelig siger den lidt men vi kan ikke høre det inde i huset og ude vender man sig hurtig til den er der, ligesom hvis der køre biler på vejen. Vi er meget glade for vores system som køre i vores gulvvarme og holder en rigtig godt temperatur. Vi har betalt under 50.000 kr. med opsættelse og kan kun anbefale den.
Annonce
Nu er der skrevet mange gode indlæg omkring dette emnebiggrin
vi har besluttet at vil købe en selv men hvad skal man købe er ikke i tvil om at man får hvad man betaler for reklame for diverse mrk lover guld og grønne skove vil nok vælge 4 fabrikanter fra Japan og så anlæg godkendt til Norden,da jeg regner med at det skulle kunne holde min 15årbiggrin

Kunne folk ikke skrive om besparelse og type med tak
Jeg har købt her: www.andespro.dk . Veldokumenteret udnyttelsesgrad ( COP ). Kanon service og vejledning, og en virkelig god pris på varmepumper med COP på 4,7............ !

 

De bedste hilsener

Sebastian Kvailland

Denne tråd ser lidt gammel ud, men jeg ville lige give mit besyv med.

Det ser ud som om Panasonics varmepumper vinder mere og mere frem. Måske var det værd for dig lige at kigge på dem kontra Toshibas? Jeg ved ikke hvordan deres energieffektivitet (COP) er, men det kan du garanteret finde på deres respektive sites.

Det var blot en idé! :o)

Mvh
// Thomas

Gratis information om varmepumper:

www.varmepumpe-lufttilvand.dk
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis