Jeres bedste lavprisværktøj.

Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet skal da også have ros hvis det fortjæner det.

En butik uden h, som opfordrer til narkomani, sælger mig en slaghammer/boremaskine til 179 kr. Spar et eller andet med ca. 150. tror jeg nok.
Hedder noget med Power... og farven minder om at den gerne vil være en DeWalt.

Men den kører faktisk fantastisk til prisen, og med den kuffert af SDS udstyr jeg har arvet fra min far, så er det en god billig løsning. Den er lidt tung og øreværn påkrævet, men den åd 40 m2 fliser i min kælder, og den kører stadig ok. Men jeg undres altid over at man får ekstra kul med til kinaværktøj. Jeg når aldrig at sætte nye kul i noget af det.
PS. Gør det selv bladet havde vist også en kina-tools test hvor de erfarer det samme som mig mht. disse slaghammer/boremaskiner.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt har været rigtig heldig med billigt værktøj. Det har holdt som forventet, men heller ikke mere.

Dermed dog ikke sagt at der skal brændes 2-4000 kr af på hvert nye stykke elværktøj, mellemprisklassen kan godt overraske meget.

Bonden
Jeg arbejder på Metroen. På Metrotogene er der mange forskellige låger, alle med næsten hver sin type skrue, forskellige størrelse Unbraco og også almindelige bolte i forskellige størrelse. Før i tiden var jeg altid nød til at rende rundt med et arsenal af forskellige stykker værktøj i mine lommer, ikke særligt praktisk når man også sidder på kontor.

Jeg var en dag i Fakta, og så at de havde et såkaldt cykelværktøjssæt til 20 kr., det er ikke større end at jeg kan have det i en lomme.
Idag mangler jeg aldrig den rigtige størrelse nøgle.

Søren
Citat fra soernf

Jeg arbejder på Metroen. På Metrotogene er der mange forskellige låger, alle med næsten hver sin type skrue, forskellige størrelse Unbraco og også almindelige bolte i forskellige størrelse. Før i tiden var jeg altid nød til at rende rundt med et arsenal af forskellige stykker værktøj i mine lommer, ikke særligt praktisk når man også sidder på kontor.

Jeg var en dag i Fakta, og så at de havde et såkaldt cykelværktøjssæt til 20 kr., det er ikke større end at jeg kan have det i en lomme.
Idag mangler jeg aldrig den rigtige størrelse nøgle.

Søren


Det ser da sort hvis i selv skal betale jeres værktøj :oops:

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hejsa

Ja, jeg har også haft en lille succeshistorie med et billigt værktøj.
Det er en bit til at skrue gibsskruer i med PH2 kærv.
Den har en lille krave på som sørger for at slippe skruen når den når den rigtige dybde.
2 stk for 25 spir. jeg har sat 35 gibsplader op med em og de er ikke slidt op endnu. tongue

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Annonce
Citat fra kewin lund

Citat fra soernf

Jeg arbejder på Metroen. På Metrotogene er der mange forskellige låger, alle med næsten hver sin type skrue, forskellige størrelse Unbraco og også almindelige bolte i forskellige størrelse. Før i tiden var jeg altid nød til at rende rundt med et arsenal af forskellige stykker værktøj i mine lommer, ikke særligt praktisk når man også sidder på kontor.

Jeg var en dag i Fakta, og så at de havde et såkaldt cykelværktøjssæt til 20 kr., det er ikke større end at jeg kan have det i en lomme.
Idag mangler jeg aldrig den rigtige størrelse nøgle.

Søren


Det ser da sort hvis i selv skal betale jeres værktøj :oops:



Kewin


Jeg skal ikke selv betale mit værktøj, jeg kan som regel bare købe hvad jeg har brug for, men jeg gider altså ikke skulle komme med en kvitering for 20 kr., så små sko går jeg altså ikke i. biggrin

Søren
Citat fra PeterR

Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet skal da også have ros hvis det fortjæner det.

En butik uden h, som opfordrer til narkomani, sælger mig en slaghammer/boremaskine til 179 kr. Spar et eller andet med ca. 150. tror jeg nok.
Hedder noget med Power... og farven minder om at den gerne vil være en DeWalt.

Men den kører faktisk fantastisk til prisen, og med den kuffert af SDS udstyr jeg har arvet fra min far, så er det en god billig løsning. Den er lidt tung og øreværn påkrævet, men den åd 40 m2 fliser i min kælder, og den kører stadig ok. Men jeg undres altid over at man får ekstra kul med til kinaværktøj. Jeg når aldrig at sætte nye kul i noget af det.
PS. Gør det selv bladet havde vist også en kina-tools test hvor de erfarer det samme som mig mht. disse slaghammer/boremaskiner.
MVH


Lige præcis den model har jeg også som min favorit - omend det er den store model (den til 179 er vist 800W, min er 1200W) som jeg lige var heldig var på tilbud den weekend hvor jeg ledte efter en af slagsen.

Fantastisk så meget man kan flå i stykker på kort tid :-) -- inkl. ens hænder, hvis man glemmer at slå den bort fra "bore" når man sætter den i hullet for at "hamre". :oops: Tror jeg indtil videre har fjernet 3m3 beton og gl. mørtel med den ene maskine.
Min hammer - en billig universal-dims til en 20'er i byggemarkedet, helt tilbage fra den tid, hvor jeg var ung studerende og ikke vidste bedre ;-)
Men den har nu fulgt mig i snart 15 år, renoveret utallige huse, carporte etc. og er stadig i fin form til trods for min hårdhændede behandling......

Mvh.

Jan R.
Købte en vådskærer til 299,- fra Silvan, den har holdt til flere rum med vægfliser/gulvfliser over en årrække med samme skær.
Samme sted kunne man leje en for ca. 299,-
Det er meget godt klaret ikk?

 

Engang for mange år siden, vel efterhånden 15.. Købte jeg en billig boremaskine, 2 gear og slag. Den hr oldt til alt hvad der igennem tiden er blevet budt den af opgaver og det er ikke småting.. Den holder og holder.. Den eneste anke er at den er lidt tung, men det er jo prisen på at gearkassen er lavet i metal, fremfor plast. Super maskine til ingen penge, har holdt langt bedre end de AEg jeg havde før hvor jeg måtte lodde ledninger sammen indvendigt osv...

En billig 125 mm vinkelsliber købte jeg også for mere ed 10 r siden og den holder fortsat...

Mere generelt har jeg købt, brugt og smidt andre billige maskiner væk i de seneste 5-7 år. Og mi oplevelse er at man oftest er klar over om det er noget der holder eller ej allerede førstegang man bruger værktøjet.. Desværre tror jeg at rigtig meget i fx bytikken ude H er blevet lidt for ringe, men prisen levner heller ikke meget til den kneser der samler osv. Start med at trække mosen fra og træk så fortjenesten fra for butik, importør og den danske fragt. Så er værktøjet transporteret fra havnen i Hamborg, sejlet fra den kinesiske kyst, og før igen transporteret til kysten. Den kinesiske fabrik har indkøbt embalage, en mængde materialer, incl 2 sæt kul. Hele maskine er samlet. Der er trods alt også en løn omkostning i kina og ham der har konstrueret maskien får vel også lidt og der er afskrivninger på produktionsværktøjerne til vores billige hobbymaskine. Tryk af brugsvejledning!! osv. Ufatteligt det kan laves så billigt... tænk på hvor meget mere kvalitet vi burde kunne få for 10-15% mere... det gør vel at råvarene kan koste det dobbelte af hvad de gør nu...

MVH Njord
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også