Gode knive hvilke?

Jeg går og kigger på at ville købe eller ønske mig startet til et godt kniv sæt. Jeg har kigget lidt på det mærke der hedder Lion, er der nogen der har erfaring med dette mærke?
Hvis I har andre forslag til andre mærker er disse også velkommen. Er dog ikke interesseret i Global da de I de få test af knive jeg har læst har fået bundkarater i kvalitet og holdbarhed, og her skulle det være designet man betaler for, deruvover synes jeg også de er for almindelige, da der er gået lidt mode i dem. Dog synes jeg Lion ser flotte ud også men vil ikke have dem hvis deres kvalitet også er ringe.

Håber nogen har erfaringer de vel dele.

\René
Jeg går og kigger på at ville købe eller ønske mig... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er lidt kniv nørd og har været det i rigtigt mange år.
Der er 3 vigtige ting.
1, bladet skal være lavet i et godt stål. Bliver meget skarp og holder ægen rimeligt.
2, det du sliber med skal være godt. jeg bruger lansky slibesættet med 5 sten i.
3, kniven skal ligge godt i hånden.

1 og 2 skal nok byttes om. men det vigtigste er at klingen er god og skarp. så er hvordan den ligger i hånden næsten sekundært. Fordi en rundstok ligger godt i hånden bliver den jo ikke god til at skære.
Jeg sliber knive 2 gange om året max.

Jeg har kun prøvet at slibe en lion kniv en gang. stålet virkede relativt blødt. så det tog en æg hurtigt men ville ikke blive super skarpt.

Jacob
Skrevet af je__ns på 23 mar 2011 23:47
Hvis du vil have noget der lidt bedre, og er villig til at spendere.

Så er her et godt bud, 63 lags Japanske knive

http://www.tojiro-knive.dk/produkter/tojiro-f1033/

mvh jenstojiro-f1033

Dens blad er for tyk til alt andet end kød. den kiler sig fast i grønsager og frugter.
køb hellere en anden den har et meget tyndere blad og kan blive lige så skarp da kernestålet er det samme.
Og så køb dem hos HWL.dk det er billigere. De kan dog ikke slibe knivene der inde. det skal man selv gøre. de gør mere skade end gavn. (har prøvet det tre gange. første eneste og sidste).

Jacob

man kal undgå faseslebne knive. men bladet skal have "trekantet profil"

når man kigger på spidsen. (forfra).!
og
så skarpe at den kan skære papirtynde tomatskiver der nesten kan se gemmen den.!

Jeg har selv knive af mærket Zwilling og dem er jeg ganske godt tilfredse med!

http://www.el24.dk/shop/zwilling-koekkenknive-1650c1.html

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

Annonce
Hej. Ja knive er mange ting. Dette er blot en beretning. For mange år siden gik jeg inde på værftet i Stege og der kom en hollandsk bil rullende. Han præsenterede et et knivsæt med kødøkse og det hele til dkr 800. det skulle bare sælges nu. Nej blev der sagt. Hvor meget har du ? 300. Ok og vi har stadig sættet og er glade for det. de skal lige trækkes med en skærper en gang imellem og kører fint

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis