Fastfrosset Outlook v.6

Hej.
Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har forsøgt at sende en (for)stor billedfil men midt i det hele gik Outlook fuldstændig i stå. Alt er låst fast. Skærmbilledet er "Udbakken" sender + en lille fastfrossen "senderikon".
Har kontaktet min netudbyder men de kan ikke hjælpe mig. Har prøvet at fjerne netværkskablet, kan så komme ind og få fat i filen men Del-knappen er ikke aktiv. Hvis jeg går i taskmanageren får jeg at vide at programmet ikke svarer, desuden går alle data desværre ikke tabt som de ellers siger hvis jeg trykker Ctrl Alt Del igen.
Cybercity foreslog at afinstallere og geninstallere men så mister jeg jo alt min korrespondance + jeg kan ikke finde installations CDén mere.
Er der nogen der kender en måde at fjerne en fastfrostten udbakkefil?

mnv Birgitte

Venlig hilsen:
Birgitte

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du mulighed for at komme på web-mail i stedet for outlook? - det kunne være at du der kan slette den for store e-mail.
Ellers kan du åbne outlook uden at være på nettet og uden send-og-modtag-funtionen kører, måske skal du frakoble send-og-modtag-funktionen, imens du forsøger at slette mailen i udbakken.

 

Du skriver i dit spørgsmål at det drejer sig om Outlook, men det versionsnummer, du anfører tyder på, at det er Outlook Express, som du mener. I modsat fald ser det ud til at være en meget gammel version af Outlook, som du anvender.

Jeg går efterfølgende ud fra, at dette er tilfældet.

At du ikke kan finde installations CD'en kan nok forklares med at du aldrig har haft den, for Outlook Express kan downloades fra Microsoft eller fra Tucows (http://www.tucows.com/preview/194179).

Geninstallation af Outlook Express fjerner ikke dine gamle postfiler, men det kan være lidt krævende at få disse filer lagt ind i den nye version. I stedet kan anvendes en backup/restore funktion som bl. a. kan downloades i en 30-dages version fra www.outlook-express-backup.com.

Foretag under alle omstændigheder en yderligere backup ved at kopiere alle .dbx filer til en CD eller en speciel mappe på Harddisken.
Tak for hjælpen. Det kører nu og jeg er blevet meeeeget klogere efter en lang eftermiddag. :lol:
mvh Birgitte

Venlig hilsen:
Birgitte

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis