Le - hvor kan man købe en le?

Jeg skal bruge en le til at slå noget højt græs, men kan ikke finde en forhandler på nettet. Er der nogen, der ved, hvor den kan fås (Sjælland), og/eller hvad den ca. koster?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv her, jeg fandt en god gammeldags hakke.

http://www.lytek.dk

 

Tak for svarene! En le kan åbenbart fås til en overkommelig pris. Ja, min far lærte mig at svinge en le, så selv om det er længe siden, håber jeg, at min kunnen ikke er alt for rusten. Jeg har nemlig lige købt 1400 m2 fyldt med usædvanlig højt græs, og selv om jeg har anskaffet en kraftig plæneklipper, tror jeg, en le ville være en god begyndelse...
Hej jop

De plejer også at have en le i den lokale trælast.

Mvh Anders
Ja en le er et herligt stykke værktøj, der jop er noget billigere i drift end de moderne elektriske snurrebasser. Men som nogen her skriver er det måske nok et spørgsmål om håndelag. Vil du tale med professionelle så prøv: www.dansk-skovkontor.dk

Så i øvrigt en le hos Harld Nýborg, hvor de havde vendt grebene den forkerte vej :lol:
Så i øvrigt en le hos Harld Nýborg, hvor de havde vendt grebene den forkerte vej


Ja, det har nok været efter, at jeg har været der. De sælger skæfte og blad hver for sig, og de aner ikke, hvordan de to ting skal samles. Men i Nyborg nr. 2 lykkedes det dog en ekspedient efter 20 minutter at få skruerne placeret rigtigt, så vi havde en brugbar le.
Jeg nåede at bruge den en halv times tid, da en nabo tilbød at fjerne det hele med maskine på et kvarter, og så fik han noget foder til hestene.
Men den kan vel bruges til brændenældebekæmpelse i den fremtidige have. Hvis nogen vil låne en le, skal de være velkomne. Grebene går den rigtige vej, og bladet sidder nede for enden :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis