ikea køkken er det ok kvalitet

Hej lds'ere

Jeg skal have lavet et nyt køkken, har tjekket priser, og der er ikea jo meget billige.

men hvad med kvaliteten er den ok, prisen på det samme køkken i henholdsvis designa 30000 og ikea 20000.

Jørgen Andersen
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Vi er i helt samme situation, og jeg har læst en masse blade for at få ideer, og i 9 ud af 10 er det et køkken fra Ikea ( har ikke talt efter , men det er mange) så jeg tror at det er helt o.k.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Citat fra Jørgen Andersen

Hej lds'ere

Jeg skal have lavet et nyt køkken, har tjekket priser, og der er ikea jo meget billige.

men hvad med kvaliteten er den ok, prisen på det samme køkken i henholdsvis designa 30000 og ikea 20000.


Jeg har lige købt og opsat et køkken fra Ikea, jeg købte tidligere et vordingborg til min forrige lejlighed og kvaliteten er mindst den samme! Lågerne i Ikea er lidt tykkere! så jeg synes faktisk ikea er bedre! desuden har de nogle sokkelben som han skrues i højden! dvs. det er skide nemt at sætte op! (kan godt være de andre har det nu også men vordingbord havde det vist ikke for 2 år siden...)

Har dog ikke købt bordplade mv. kun selve elementerne.

Så jeg kan kun anbefale!
Det eneste ulempe er at de ikke har under 30cm elementer... jeg havde et kun på 27cm som jeg selv må bikse med, købet nogle løse plader i ikea så jeg laver en vinreol:-)

Hilsen Frederik
Hej med jer

Da jeg købte nyt køkken for 3 år siden, så jeg også på IKEA's da det jo er billigt.
Mit indtryk var at nogle serier virkede papagtige (bunden af skufferne, fyldninger osv.) Skufferne gled lidt trægt, men hængslerne virkede gode. De massive serier virkede solide, men der var stadig papagtige bunde i skufferne osv.

Alt i alt nåede jeg frem til den konklussion at jeg kun ville vælge IKEA fordi det skulle være billigt, og ikke på grund af hverken kvalitet eller design, og derfor kunne se frem til at skifte køkken igen om 5-10 år, og så er det spild af penge.

Jeg endte med at vælge et køkken fra Dansk Køkkenhåndværk, og fik dermed et væsentligt dyrere køkken, men til gengæld et der holder resten af mit liv og som jeg nyder at arbejde med hver eneste dag.

Min pointe er at et nyt køkken skal skabe en god portion livsglæde, og det tror jeg ikke at et IKEA køkken gør.

Held og lykke med køkkenerne.
Carsten

Bonden
Hvem gider have det samme køkken i mere end ti år.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Hej Fynboen

Fisk er forskellige :wink:
Nogen vil sikkert gerne have nyt køkken ofte for at skifte stil, farve osv, mens andre satser på god kvalitet der ikke behøver at blive skiftet.

Jeg tilhører klart den sidste gruppe og der falder et IKEA køkken ikke ind under. Hvis din indstilling er at køkkenet alligevel skal skiftes inden for 10 år, vil et IKEA køkken sikkert opfylde alle behov og er tilmed rigtig billigt.

Tjek det ud, pil skufferne ud og bank på det alle vegne og vurder om det opfylder dine krav.

God fornøjelse
Carsten

Bonden
Hej

Vi har selv lige lavet nyt køkken fra IKEA og jeg syntes ikke der er noget galt med kvaliteten, men hvis der er nogen der vil betale en halv gang mere for at få nogle skuffer med 2 mm tykkere bund, så er det jo deres sag. ( ved selvfølelig godt der andre faktorer der spiller ind ) men alligevel. smile

Så mit råd til jer, i kan roligt købe køkkenskabe i IKEA, hvis i ellers kan finde låger som falder i jeres smag.

Hvis det har interesse sætter jeg gerne et billede at vores køkken på siden.

Hilsen
Jørgen H
Hej...

Min kæreste og jeg har lige købt et hus hvor vi har revet ALT ud, så vi har også lige været igennem hvilket-køkken-skal-vi-nu-vælge facen. Jeg har også kigget på køkken i Ikea og synes at mange af dem var rigtig gode...

Det er dog endt med et Kvik køkken og grunden hertil er, at jeg af et vennepar blev rådet til at tænke godt og grundigt over hvilke funktionelle krav jeg har til mit kommende køkken. Og det endte med, at hvis jeg ville have min ønsker opfyldt så ville det blive meget besværligt med et Ikea Køkken - forstået på den måde at de ikke er helt så fleksible hvis man skal have et skab i specielmål eller ligt.

Jeg har for eksempel altid irriteret mig helt vildt over, at i langt de fleste køkkener finder man skraldespanden på lågen lige under vasken. Så bedst som man står og ordner grøntsager eller andet ved vasken så kommer hele familien og skal have et eller andet i skraldespanden. Så jeg har fået lavet et 30 cm udtræksskab til to affaldsbeholdere... det er bare et af eksemplerne.

Det skal dog lige siges at jeg har 3 vennepar som alle har ikea køkkener og de er alle fuldt ud tilfredse... Jeg er ret sikker på at kvaliteten er i orden når man også tænker på prisen. Hvis man skal have køkken og et Ikea køkken lige passer ind i ens "køkkentegning" så er jeg overbevist om at det er et godt produkt.

Men hold da op, hvor er der mange ting man skal tænke på når man laver køkken.

God fornøjelse.

Hejho
Jeg vil gerne se billeder af dit nye køkken.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Citat fra fynboen

Hvem gider have det samme køkken i mere end ti år.


Mænd :lol: :lol:
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis