VHS til DVD, Hvordan ?????

Hej med jer

Jeg vil gerne kunne overføre vhs film til dvd brænder på pc éren. Skal jeg have et eller andet form for kort til dette??. Jeg tænker mig at koble scartstikket eller antennestikket fra vhs´en til kortet og så optage til dvd via harddisk eller direkte vhs til dvd.
Hvis dette kan lade sig gøre hvilket type kort /adapter skal man have.???
Hvor mange vhs film a´ca 1,5 time kan der ligge på en 4,7 GB dvd skive ???

Hold jer muntre !!!

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den helt simple løsning er denne dims fra Belkin. Den er billig, simpel, og påstår, at den kan opfylde behovet. Jeg ved ikke helt, hvilke krav den stiller til pc-en, og jeg kender ikke kvaliteten af hverken video eller software.

Du kan også bruge enten et tv-tuner-kort med analog videoindgang (fx Hauppauge WinTV-PVR150) sammen med noget software (fx Cyberlink Powerproducer) eller et decideret videoredigeringskort/box (fx Pinnacle Studio AV/DV).

Disse løsninger er sikkert mere komplicerede at bruge, men giver dig større fleksibilitet og kan formodentlig også give bedre resultater, hvis du gider bruge den nødvendige tid på det.

Hvor meget, du kan få plads til på en skive afhænger af komprimeringen. Der kan være mellem 1 og 6 timer på en DVD, hvor 2 timer normalt kaldes standard, men fra VHS vil jeg tro, du normalt vil kunne klemme 2x1,5 time ned uden at det går alt for meget ud over kvaliteten
For et par uger siden købte jeg en dims, der til forveksling ligner den ThomP henviser til. Den virker sådan set OK, men de skiver, jeg brænder kan ikke altid ses på DVD-afspilleren i stuen (men kan godt ses på diverse PC'er).

Som det har været nævnt i andre tråde, er DVD-teknologien vist stadig i barndommen, og kompatibiliteten ikke altid på toppen.

Jeg har også forsøgt med back-up af færdigkøbte DVD'er, og det fungerer til gengæld perfekt.

Hvis nogen har indsigt i hvilke parametre, der influerer på brændte DVD'ers kompatibilitet med DVD-afspillere, ville det være skønt med et par gode råd.

Jeg håber, Kewin tilgiver at jeg kommer med supplerende spørgsmål i hans tråd, det er da i det mindste "on subject"

Torben
Citat fra Sørensen

For et par uger siden købte jeg en dims, der til forveksling ligner den ThomP henviser til. Den virker sådan set OK, men de skiver, jeg brænder kan ikke altid ses på DVD-afspilleren i stuen (men kan godt ses på diverse PC'er).

Som det har været nævnt i andre tråde, er DVD-teknologien vist stadig i barndommen, og kompatibiliteten ikke altid på toppen.

Jeg har også forsøgt med back-up af færdigkøbte DVD'er, og det fungerer til gengæld perfekt.

Hvis nogen har indsigt i hvilke parametre, der influerer på brændte DVD'ers kompatibilitet med DVD-afspillere, ville det være skønt med et par gode råd.

Jeg håber, Kewin tilgiver at jeg kommer med supplerende spørgsmål i hans tråd, det er da i det mindste "on subject"

Hejsa

Fuldt tilgivet. Jeg kan oplyse at jeg har rodet en del med "Backup" af dvd skiver. Til dette formål kan jeg rigtigt varmt anbefale "DVD Schrink", som er et lille fikst program til at åbne kopisikrede dvdér med. I dette program er det beskrevet i et afsnit hvilke forhold der gør sig gældende med netop den nævnte kompatibilitet.
Programmet er freeware.

Kewin

Torben

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Citat fra Sørensen

For et par uger siden købte jeg en dims, der til forveksling ligner den ThomP henviser til. Den virker sådan set OK, men de skiver, jeg brænder kan ikke altid ses på DVD-afspilleren i stuen (men kan godt ses på diverse PC'er).


Det kan muligvis være fordi du brænder dem "for hurtigt". Især ved billige skiver skal man nogen gange ned på 1x eller 2x for at få ordentlig kvalitet - DVD-drev er som regel mere tolerante end DVD-afspillere, så det passer meget godt med, at de virker på pc-en.

En anden mulighed er, at den software, du brænder med, ikke altid laver skiver, der er rigtigt DVD-kompatible - det kan fx være, den bruger ikke-standard opløsninger. I så fald må du kunne styre det i indstillingerne i progammet.
Ja, jeg har selv overvejet det med brænde-hastigheden, men kan så ikke rigtigt forstå at back-up skiver godt kan ses på den alm. DVD-afspiller.

Det virker også som om, man godt kan afspille de brændte skvier, hvis filmen er lagt som én lang fil, men det går galt når jeg prøver at lave afsnit i filmene.

Torben
Annonce
Citat fra Sørensen

Det virker også som om, man godt kan afspille de brændte skvier, hvis filmen er lagt som én lang fil, men det går galt når jeg prøver at lave afsnit i filmene.


Hvis backups konsekvent virker er jeg enig i, at det ikke kan være hastigheden, der kikser. Hvordan laver du afsnit? Bruger du en indbygget funktion i softwaren til at lave "chapters" eller hvordan? Det lyder som om enten du eller programmet definerer chapters forkert!
Jeg laver afsnit med den indbyggede fgunktion i softwaren. Jeg har prøvet Nero og Power Producer (som fulgte med hardwaren)

Torben
hvis man vil lave back-up af dvder, for derefter at brænde den ned igen andbefalder jeg helt klart DVD Shrink. kan hente her

http://www.etplanet.com/download/dvd_tools.shtm

også så fungere det godt sammen med Any DvD, som bryder alt det med copyrigth der bliver smidt i din computer....
biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis