Rude i sandblæst look

Hej.

Jeg har gennemsøgt hele nettet, men forgæves. :shock:

Over min hoveddør er der pt. en blyindfattet rude, som jeg gerne vil have udskiftet til en rude med et sandblæst mønster i - f.eks. en kant hele vejen rundt og et symmtrisk motiv i midten. Ligesom man ser det i gamle hoveddøre mv.

Men ved forespørgsel hos en glarmester fik jeg en noget hamper pris .... Så er der nogen der ved om man kan købe færdige motiver i vinduesfilm, og i så fald hvor ?? :?:

Mvh

Mvh.
Mugge
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mange kinarestauranter og bodegaer har det. Det er klæbet på vinduet, men virker helt overbevisende.

Prøv at spørge en af dem. Skulle ikke undre mig, om det er 3M der har det, uden at jeg dog ved det.

En glarmester vil jo helst sælge det han lever af, og ok det er da også den ægte vare, som holder i 100 år.

Mvh. JørgenE
Er du "LDS kreativ" kan du i hobby forretning købe en flaske flydende latex. På det rene og tørre glas kan du male det motiv du ønsker. Malertape kan anvendes til at sikre lige linier. Når latexmalingen er tør sprayes ruden jævnt med klar spraylak. Når lakken er tør trækkes latexstregerne af.
Hvis der er et stort krav til nøjagtighed kan du i stedet lægge selvklæbende folie på ruden, hvorefter du med hobbykniv og lineal/skabelon kan skære de figurer ud, hvor latexmalingen skal lægges på. Når malingen er tør fjernes folien og der spraylakeres som tidligere hvorefter latexen fjernes. Vælger man en gennemsigtig folie kan man lægge skabelonen ned under glasset, hvilket gør det enkelt når man skal skære figurerne ud.
Hvis du vil træne først kan du anvende hårlak, der relativt enkelt kan fjernes igen fra glasset med lidt opløsningsmiddel.
Til Mogens Larsen:

Jeg har selv taenkt paa at faa lavet det samme, saa hvad er en hamper pris?

Soernf
Citat fra soernf

Til Mogens Larsen:

Jeg har selv taenkt paa at faa lavet det samme, saa hvad er en hamper pris?

Soernf


Tja - skulle give ca. kr. 1900,00 for en rude på 40 x 85 cm. ekskl. montage.

Mvh.
Mogens

Mvh.
Mugge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også