plæneklipper fra Harald Nyborg.

Jeg har netop købt en selektra motorplæneklipper, hos Harald Nyborg i Esbjerg - men som ikke fungerer.
Mælkebøtterne i min plæne står stadig og skinner mig i øjnene og det høje græs ligeså, efter en tur med plæneklipperen :evil: .
Jeg reklamerer til Harald Nyborg, som giver mig et stykke papir med en masse adresser på maskinstationer o.lign i syd - og sønderjylland, som jeg kan henvende mig til, hvis jeg vil have den lavet.Harald Nyborg meddeler, at det er den hjælp de kan give - De vil ikke høre tale om ombytning, selvom jeg kun har brugt den en enkelt gang.
Heldigvis har jeg selv en bil og har derfor mulighed for at få den bragt til nærmeste maskinstation.
Efter et par dage bliver jeg ringet op fra maskinstationen - plæneklipperen er blevet tunet - har fået flere omdrejninger og skulle nu være iorden - men nej, tværtimod - den er nøjagtig som før, bortset fra at motoren nu larmer ekstra meget ( kører op og ned i lydniveau).

Godt nok har jeg kun givet 989 kr for plæneklipperen - men derfor mener jeg den burde kunne slå en græsplæne.
Er der nogen i dette forum der har erfaringer med en Selektra side / bio plæneklipper fra Harald Nyborg - så hører jeg meget gerne biggrin .

På forhånd tak

Hilsen Karin.

MULLE.....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaringer med plæneklippere fra HNyborg.

Men ring til deres hovedkvarter og fortæl dem om dine oplevelser.
Jeg vil tro det kan få dem ud af røret... Spørg evt efter deres presse ansvarlige. Og fortæl at det jo sikkert vil interessere den lokal avis...
Det må være Jydske Vestkysten....

MVH Njord
Hej

Harald fyborg er ansvarlig for fejlretning. Hvor de sender den hen er ikke dit problem. Der var et indslag om Aldi og PCer, hvor det blev slået fast at det er forhandleren der har ansvaret for reperation.
Kontakt evt. DR eller TV2.
Du kan også skrive til HN og sende en kopi til DR eller TV2s forbruger program. Du skal i brevet skrive: Kopi til DR xxxx.
Det plejer at vække en del kundeservice til live.


Mvh Thomas

Mvh Thomas

Hej

Jeg ville kræve at plæneklipperen blev taget retur. Ville henvise til at maskinen ikke kan repareres, og i øvrigt ikke fungerer. Der er vel en eller anden form for retur ret(?)!

mvh Anders
Jeg har prøvet at kræve en anden plæneklipper hos H Nyborg - det gjorde jeg efter jeg konstaterede den ikke virkede - men uden resultat - dette var ikke deres procedure.
Jeg har nu haft kontakt til hovedkontoret - men har endnu ikke kunne træffe den øverste, som har kompetance til at udtale sig om hvad der skal ske
Jeg har desuden haft kontakt til det maskinværksted, som ikke har formået at lave den, så den kan klippe min plæne - de vil gerne se på den igen - men mener ikke de kan gøre noget.
Plæneklipperen har 4 indstillingshøjder og når den står på det laveste niveau, står mine mælkebøtter som sagt stadig og skinner mig i øjnene sad
Det kan simpelthen ikke passe :evil: :evil: :evil:

Hilsen Karin

MULLE.....
Jeg ville kontakte Harald nyborg igen og forlange at hæve købet med henvisning til købeloven. De har så ret til at undersøge, om maskinen er defekt, eller om de mener, den skal fungere sådan - det er jo en græsslåmaskine, ikke en mælkebøtteklipper :wink: Hvis de erkender, at den er defekt, kan de så vælge at give pengene tilbage eller i stedet lade dig vælge mellem ombytning eller reparation, jvf. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/3/.

Hvis de ikke mener, den er defekt, eller bare ikke er indstillet på at ombytte eller give pengene tilbage, ville jeg overveje at klage til forbrugerklagenævnet http://www.forbrug.dk/klage/vil-du-klage/klage/ Det koster et gebyr, men du får det igen, hvis du "vinder". Jeg vil tro, du skal have en kvittering fra Harald Nyborg for, at du forgæves har klaget.

Hvem betalte i øvrigt besøget hos maskinværkstedet?
Annonce
Det ligner nu ikke Harald Nyborg at behandle sine kunder sådan.

Men jeg kunne nu aldrig finde på at købe en plæneklipper til 1000 kr. og regne med at den virkede....

Thomas
wink regner med det er sådan en ring til service på 63959508 og spørg efter haastrup....han burde kunne løse problemet...
Efter snart 3 år må man nok regne med at garantien ER bortfaldet (og problemet forhåbentligt løst).
Jeg står for at skulle købe ny plæneklipper.
Så det er er da rart at være advaret på forhånd
omkring Harald Nyborg.
Jeg havde ellers overvejet denne her Selekta:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2701&Grp=&n=10

Nu er det måske nok næppe den samme som omtalte tilbage 23-05-2005 07:23
men det er da rart at være advart omkring Harald Nyborgs forretningsmoral
eller måske nærmere mangel på samme!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis