badeværelse - membran - filt

Goddag goddag.

Efter længere tids forarbejde nærmere tiden sig hvor vægge og gulv skal sværtes til med membran. Jeg har OVERHOVEDET ingen erfaring med dette materiale, hvorfor jeg håber nogen kan hjælpe med svar på et par spørgsmål:

1. Jeg får forskellige svar når jeg spørger venner og bekendte om hvordan de har smurt det på væggene. Nogen har brugt en rulle andre en tandspartel og så efterfølgende udglattet. Jeg kan sagtens se ideen i tandspartlen men skal man så bare bruge et almindeligt pudsebræt til at udglatte med? ....eller findes der en mere korrekt måde at gøre det på?

2. Løber membranen sammen således, at væggen efterfølgende er glat og uden problemer kan monteres med en grov filt?

3. andre ting som jeg ikke lige er opmærksom på....

På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter sigende duer rullen ikke, da du derved ikke får den fornødne tykkelse.
Jeg har lige overstået min spartling og fliseopsætning og vil helt klart anbefale tandspartlen, hvor du skal have fliser. Du fordeler med tandsiden og glatter med bagsiden. Havde aldrig gjort det før, men det var ret nemt.

De steder, du skal have filt på (går ud fra, der ikke er direkte vandpåvirkning her), bruger du pensel eller rulle. Ellers skal der spartles igen.

Mvh.

Jan R.
- Som der står på bøtten med vådrumsmembran, skal du bruge en pensel, og påføre det i den tykkelse som der er angivet på brugsanvisningen. Dvs. påføres af 2 - 3 gange. Rimeligt simpelt !

Husk iøvrigt altid at LÆSE hvad der står på emballagen, fabrikanten gør sig ofte umage med at angive korrekt brug.

-og der kan sagtens være direkte vandpåvirkning på filt, blot klæber, filt og maling er beregnet til vådrum.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kommer sørme an på, hvilken producent du anvender - LIP anbefaler 4 mm tandspartel.

Selvfølgelig kan glasvæv/-filt klare direkte vandpåvirkning - i en periode. Det er ikke en løsning, der holder sig pæn i længden. Og så vidt jeg husker er det heller ikke tilladt i vådzonen mere.

Mvh.

Jan R.
De produkter, jeg har set på, skriver også tandspartel - et enkelt skulle males på, men så var det noget med 5 lag og et par dages tørring imellem hvert lag! - jeg vil også tro, tandspartel er den eneste måde, man reelt kan sikre sig den krævede lagtykkelse overalt!

Efter at have haft et badeværelse med væv i brusenichen og et med malede fliser vil jeg til enhver tid fraråde andre den løsning! Årsagen er, at det i praksis er umuligt at holde en malet overflade i vådzonen fri for kalk og snavs!
jeg skal måske lige understrege at det i mit tilfælde ikke er aktuelt at sætte filt på i brusekabinen - dette er nemlig hverken en holdbar løsning eller lovlig længere.

Filten skal op omkring håndvasken, hvor vandpjaskeriet er minimalt. Nu ved jeg endnu ikke hvilke moduler og størrelse på spejl der skal monteres (det er de gamles badeværelse og de har vist ikke købt det hele endnu).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Boso

Du kan sagtens bruge malerrulle til din membran, også selvom det er Lips produkter. Det skal minimum have 2 gange. Jeg kan anbefale Lip VS30, den er rigtig god til pensel eller malerrulle.

Den 2 komponente membran. Den hvor man blander lim og Rapid cement sammen. Den kan kun anbefales hvis du bruger tandspartel.

MVH

Lars
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også