Hvilken glaseret tegl? NARVIK?

Vi skal have nyt sortglaseret tegltag på vores gamle hus.

Vi er selv noget frem til at vi ønsker en NARVIK sten, men tagdækkeren som vi nu har valgt, vil gerne ligge en RÖBEN romerfals sten på.

Vi bryder os ikke rigtigt om udseendet på romerfals'en, men tagdækkeren siger at NARVIK ikke er særlig gode, - de krakelerer i overfladen og "glasuren" er meget tynd.

Er der nogen som har erfaringer med NARVIK sortglaseret tegl (eller Röben)?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Koramik tegl bliver lavet min. 2 steder. Belgien og Holland.

Jeg så på tegl fra det ene land i udstillingen af koramic tegl, at den ene type VAR krakeleret i overfladen, typen var koramic - pottelberg, med små revner. Husker ikke landet hvor fra fejlen kom, men det var det modsatte land af hvad mine tegl kom fra (narvik).

Jeg forstår godt at du ikke er vild med röben tegl, de er godt nok ikke særlig kønne i forhold til det bløde narvik tegl (man kommer næsten til at tænke på kvindeformer eller gamle engelske motorcykler).

Dantegl har et der ligner narvik, den hedder KDN VH, prøv at checke det. Det ser lige så strømlignet ud i formen som narvikken.

Jeg har konfronteret beskyldningerne videre til den danske importør Martini, sælgeren grinte bare og sagde, mon ikke det var fremme i pressen så, og vi har XX års garanti, husker ikke om det var 30.

Men du er sgu da gået helt forkert i byen, siden hedder lav-det-selv, hvilket betyder..... Nej jeg forstår godt hvis du har folk på. Jeg gør det ALDRIG igen. 3 mdr. tog det, men min timeløn var god. Men man skal være flere om sådan et projekt.

Jeg oplevede i øvrigt noget underligt med de der tegl. Når man skar i de enkeltvingede var det som at skære i smør. De dobbeltvingede var hårde som sten, underligt.

God fornøjelse.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis