El eller vand gulvvarme

Jeg har en vinterhave hvor der er radiator. Skal jeg anvende el eller vand gulvvarme? Kan man udnytte eksisterende radiator?

<p>Hvilken type Marstal motor, og hvad forventer duat få for den? <br /> Din båd er en Kragejolle</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo lidt an på, om du har plads til vandbåret gulvvarme - og/eller om du orker at gøre plads til det.
Men vandbåren er jo normalt væsentligt billigere i drift og installation, hvis man kan (næsten) selv. Og ja, normalt kan du snildt tage vandet fra radiatoren.

Mvh.

Jan R.
Hej Jan. R

Jeg vil anbefale dig at bruge vand, jeg boede i sin tid i Ølstykke hvor jeg havde et hus, vi havde gulvvarme i badeværelse, det var godt og jeg kunne ikke se et større forbrug, men her over i Estland, da vi byggede hus her, spurgte vi en sagkyndig ang. el eller vand, han sagde el. den bruger jo kun va. 10 min i timen, så slår den fra, vi troede på ham, han var jo sagkyndig, men men, vi har fortrudt den mange gange. Her har vi et badeværelse på 13 2m vi bruger 1.8 kw. i timen og det køre 11 timer i døgnet uden at slå fra, her over er el og gas meget billigere ind i Danmark men alligevel så er det mange penge. Så selvom det koster mere at indstalere det så kommer de penge hurtig hjem igen.
MVH Preben 41

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis