Gasfyr?

Hejsa allesammen

Jeg skal til at skifte mit gamle gasfyr ud.
I "Hus og Have" avisen er der hvergang nogle tilbud på:

1: Bosch Europur....
2: Valiant ecoTEC....

Begge til lidt varierende priser, men næsten til det samme (33-35000,-)

Er der nogen der har erfaring med disse? Gode/dårlige..
Eller skal jeg se helt bort fra disse, og lede efter noget andet?

Jeg har ikke selv den store erfaring med nogen modeller, kender kun de to nævnte, da de altid er i avisen. :wink:

Mvh John

navn keld-58 år-sejler m gaster i Tyrkiet Grækenland-vil du sejle med send en mail til [email protected]
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaillant har haft - og jeg har ikke hørt, at problemet skulle være afviklet, problemer med deres vekslere dvs. selve kedelkroppen. Det jeg har hørt skulle gå, at den bliver skæv og ikke er til at få tæt efter havari. Yderligere har jeg kolleger, der ikke vil bruge Vaillant, fordi deres 'service' ved problemer er ringe.

Bosch har haft problemer med netop den model med såkaldte tilbagebrændinger, dvs. når kedlen kører på lav last, er udstrømningshastigheden på gassen meget lav og dermed brændes gassen af tættere på selve brænderen med det resultat, at den går i stykker. Det har påført en del kunder ekstra udgifter til utidige reparationer, selvom Bosch erkendte problemet og udskiftede en del brændere uden beregning.

Uden i øvrigt at skyde nogen noget i skoene, så er annoncerne i den avis altså 'døråbnere'! Dvs det er overhovedet ikke sikkert at din installation kan laves til de penge. Annoncerne beskriver standardinstallationer som typisk må tillægges yderligere for den specifikke instalation.

Der er flere aktører på det marked med væsentlig længere erfaring med modulerende kondenserende gaskedler. Det kan være de ikke er lige så billige, men produktet holder og det gør servicen også!
Hej

Jeg ved ikke noget om holdbarheden på de to fyr. Jeg har selv et Vailiant, men jeg har kun boet i huset i 1,5 år, og det er kun fra 2001, men der har ikke været nogen problemer.

Jeg har kørt og monteret el til mange Vailiant fyr, og jeg kan ihvertfald sige at det ikke passer at Vailiant ikke yder nogen service. Jeg har mange gange været nød til at have fat i Vailiant, hvis det var en nye model vi var ude og montere, og hver gang har service'en været 1. klasse.

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis