Filt igen igen

Nu har jeg lige læst alle de gamle svar om filt opsætning.
Men syntes ikke at jeg kan finde mit problem.

Vi er ved at sætte vores hus istand.
Har været igennem 4-5 rum, hvor vi har taget de gamle masonitplader ned, og gips op og filt osv. Og med gode resultater.

Så var turen kommet til soveværelset, det viser sig så, at på 2 af væggene, er der kommet gips op. Men der sidder jo gammelt tapet på, hvordan får man det sidste af, som man ikke kan rive af, kan man også på gipsplader bruge sådan en tapetfjerner, som i næsvner flere steder ?
Ellers skal vi bare sparte ovenpå ?. Vi skal alligevel have spartlet samlingerne igen, da de ikke har gjort dem jævne.

Hilsen Rikke
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Hvis tapetet ellers sidder fast, ville jeg fuldspartle med letspartel og så evt. glasvæv/filt udenpå.

Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hejsa jeg har prøvet bægge dele vi skulle have 2 rum lavet og gik i gang med det ene der spartlede jeg oven på det gamle tapet som jeg syntes der sad fast (også på gips) men efter ca 14 dage (da rummet var færdig og jeg havde spartlet den ander rum) begyndte det første rum at lave duler i filten lige som det sag løst ( jeg snakkede med maleren om hvad der var sket han sage at fugten fra sand / let sparten kunde løsne det gamle tapet) og derved kom tapet,spartel,filt til at side løst.

jeg søste problemet med at rive gipsvægne ned (jeg skulde til at spartle om forfra ) og så kom der nogle dangips varm væge (dem med 30mm isolering ) på ydre vægle og alm gips på de andre projetet kom til at koste 3000 kr mere en forvæntet vir de 1000 kr var til nyt gips og de 2000 kr i maling.filt.spartel "lærepenge"

mvh Makholm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej RikkeL !
du kan godt med megen forsigtighed bruge tapetfjerner , men du skal tænke på at gipspladens overflade er pap som også påvirkes af taperløsneren,
når du får al tapet fjernet er det vigtigt at væggen tørrer fuldstændig inden du spartler ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tak for svarene, tror at vi ender med at putte et ekstra lag gipsvæg op, så dæmper vi også lidt mere ind til naboen, da det er et dobbelthus vi har.

Hilsen Rikke
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også