Gulvvarme - tykkelse af beton

Hej med jer

Jeg sidder lige og læser på wirsbos hjemmeside. Jeg skal lægge vandbåren gulvvarme ovenpå et ekstisterende men isoleret betongulv. Højden på det nye betonlag skal minimum være 30 mm (20 mm pex). ifølge vejledningen. Jeg havde nu tænkt mig en tykkelse på 40-50 mm, men er det nødvendigt med jernnet under det nye betonlag eller kan man nøjes med at lægge slanger i wirsbos monteringsbånd????

Lars
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Falk, se venligst min lange epistel om mit gulv-projekt.Håber du kan hente hjælp der,samt gi nogle gode råd til mig....
Hej Lars

Er du sikker på at wirsbo anbefaler 20 mm pex til et kun 30 mm tykt betonlag? Det lyder ikke som noget der bliver godt. Hvis du kan komme op på 50 mm, så er der der måske 25 mm beton ovenpå pexrørene, så kan det fungere ok vil jeg tro.

Jeg ville dog spendere en blandeshunt til styring af temperaturen, så der ikke bliver lukket 60-75 grader varmt vand ind i rørene. Så kan du mærke hvor de ligger når du går på gulvet med bare fødder. Det ved jeg så ikke om det er tilfældet her.

Mht. rio nettet ville jeg smide det ovenpå pexrørene, som jeg nok ville lægge i monteringsbånd for at fastholde dem. Om det er nødvendigt er jeg dog ikke sikker på. Det kommer lidt an på hvor tykt lag beton der ligger i forvejen. Men du skal nok sørge for at det nye beton kan hæfte på det gamle gulv.

mvh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis