Serviceintervaller, Skoda

Godov.

Går og roder med at anskaffe en Skoda Octavia Combi 1,9 TDi som bil nr. 2. Den skulle gerne køre med serviceinterval på 50.000 km. Er der nogen der ved præcis hvornår bilen skal være fra for at få en med dette serviceinterval? Er der forskel på 90, 110 og 130 hk-varianterne?

Med venlig hilsen
FlemmingB

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming,

En hurtig tanke - hvorfor det lange serviceinterval? Det er i princippet kun olieskiftet, der skal foretages lidt hyppigere - og da bil nummer to formentlig kører mindre end nummer et (?), vil den formentlig have godt af at få skiftet lidt oftere.
Det lange serviceinterval er - så vidt jeg er orienteret - et marketing-gimmick, som slet ikke holder, hvis bilens kørsel f.x. primært er mange korte ture.

Men pls. correct me, if I'm wrong. Går selv og leder efter en tilsvarende model ;-)

Mvh.

Jan R.
Hej Jan.

Ja, kan godt se din pointe. Men selv om det er bil nr. 2, kommer den til at køre mest. Den vi har i forvejen er en Audi 1,8 Turbo, og den vil ALTID være bil nr. 1 i forhold til Skodaen biggrin

Og Skodaen vil komme til at ligge på de dér 40.000-50.000 km om året, derfor er vi ude efter det lange interval. Det er jo ikke sjovt med TO biler der skal serviceres for hver 15.000 :?

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej FB

Jeg har selv en Skoda Octavia 1.9TDI der kører med 50.000 km service inteval (også kaldet longlife).
Men du kan ikke være siker på de 50,000, det kommer an på hvordan bilen bliver kørt, den er udstyret med en cumputer der finder ud af hvornår det er tid til service, jeg har aldrig kørt over 35,000 imellem service selvom den er købt som 50,000/longlife.

Wikingboat 21
Hej Brian.

Den var helt ny for mig. Tak for det, værdifuld oplysning!

Med venlig hilsen
FlemmingB

Halløv folks.
bare en kort bemærkning, har nogen af jer set en olie der har kørt 30-40-eller 50.000 km.
Hvis i havde, så tænkte i nok i lidt lavere km.tal,
læs lidt på min hjemmeside om problemet i saab biler
www.olesautoservice.dk
Mvh. autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis