Bankelyd fra radiatoren

Hejsa..
Jeg kan godt lide at lave det selv, som er muligt, men jeg er stødt på et lille problem.

Har du prøvat at der kommer en bankelyd fra radiatoren?

Ved du hvad det skyldes?

Er det noget med at der er luft i systemet?

Med venlig hilsen Line
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gætter på at bankelydene kommer når der tændes for varmen (?)

Eller hvis der er termostat på fyret, så f.eks. cirkulationspumpen af og til slukkes og tændes?

Hvis det er rigtigt kommer bankelyden fra at rørene udvider sig når de bliver varme. Hvis rørene f.eks. kommerop gennem gulvet støder de måske mod gulvplankerne.

Torben
he he.. ja det kunne da lige passe wink

Men hvis det bare er udvidelse af rørene, vil man så kunne høre lydene hver dag?
- og hvad hvis man ikke går og ændrer på termostaten? Burde varmen så ikke være konstant? og dermed burde rørene ikke udvide sig yderligere?

Kh Line
Hej Lineal!

Selvom der er termostat, vil den jo stå og arbejde hele tiden, afhængig af andre varmekilder. F.eks. stearinlys - solindfald - brændeovn etc. etc. og også påvirket af vindhastigheden og temperaturen udenfor.

Er det et nyt anlæg, kan det være en forkert monteret ventil, eller at der er byttet om på fremløb og retur, evt. en defekt ventil.

Er det et gammelt anlæg, kan det være en defekt ventil, og her kan der være flere årsager.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Kewin - jeg mener at jeg har luft i systemet, men har ingen success med at lufte det ud, ved hjælp af luftskruerne på radiatorerne. Men der kommer et par gange i døgnet en runde ordentlige knald og brag, og står jeg i fyrrummet lyder det meget som luft der passerer et eller andet.

Hvordan kommer jeg af med den luft, når der ved udluftning af radiatorne kommer kommer vand ud ?
Hejsa...har selv haft banke lyde i radiatoren... det vist sig at der var byttet rundt på fremløb og returløb
Citat fra wizz

Kewin - jeg mener at jeg har luft i systemet, men har ingen success med at lufte det ud, ved hjælp af luftskruerne på radiatorerne. Men der kommer et par gange i døgnet en runde ordentlige knald og brag, og står jeg i fyrrummet lyder det meget som luft der passerer et eller andet.

Hvordan kommer jeg af med den luft, når der ved udluftning af radiatorne kommer kommer vand ud ?

Jeg skrev "kommer kommer vand " men mener altså "KUN kommer vand"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis