Gipsskruemaskine

Er blandt jer LDS'ere kendskab til brug af de helt billige gipsskruemaskiner som er begyndt at dukke op her den seneste tid?

Har set sådan en maskine i Bilka til kun 199kr., og det lyder jo som en pris der næsten ikke er til at forstå.

Hvordan er en så bilig maskine i brug kontra en proff. maskine ?

Thomas

Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først vil jeg sige at jeg ikke kender maskinen..

Men de billige maskiner er gennerelt tungere end kvalietsmaskinerne.
Og de larmer ofte lidt mere.

Skal du blot skrue enkelte plader op vil jeg ikke tro du oplever problemer.

Den billige maskine kan sikker også kun skrue gipsplader op hvor en prof maskine kan omstilles til andre skruer osv.

Personligt har jeg en prof maskine af efterhånden ældre dato, en Hitaschi men den er uden fødebånd og fungerer rigtig fint og man kan få ret billige
reservedele til den år det er nødvendigt. Jeg har skiftet dybde toppet på spidsen af maskinen.

Jeg vil desuden tro der er lavet en fordeling af prisen på skruer og maskine, på den måde t maskinen er billig og skruerne koster noget mere end ellers... ( gynger og karuseller ) Men om du kan bruge samme skruebånd som til prof maskinerne ved jeg ikke.

Men lad os høre om dine erfaringer med maskinen og priserne... :wink:

MVH Njord
......først vil jeg sige at jeg ikke kender den billige maskine , men det er vel som de 500W boremaskiner der til tider kan købes til 69,- kr sammenlignet med fx en Bosch,
ejer selv en billig 500 W maskine, og den lyder skrækkelig i lejer og den har ikke været brugt ret meget , samt en 470 W Bosch som er mindst 15 år gammel og været med i flere krige , ( ombygninger )
ja den gamle trækker bedre end de nye og der er ingen mislyde eller lignende,
sådan er det nok også med skruemaskiner

til eftertanke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra njord

Jeg vil desuden tro der er lavet en fordeling af prisen på skruer og maskine, på den måde t maskinen er billig og skruerne koster noget mere end ellers... ( gynger og karuseller )


Det kan jeg bekræfte. Købte en billig model hos Jem & Fix (dog ikke helt så billig som den der er tale om her - vist en 4-500kr). Syntes at skrue-prisen virkede lidt voldsom, så jeg kiggede hos den "prof" tømmerhandel - hvor de kostede ca. 3/4 af Jem&Fix prisen.
Hej

Jeg lånte en makita hos min tømrer. Den kørete perfekt, men så købte jeg en bit til en alm. bore/skruemaskine. Det er en bit med en lille krave på som gør at når den rammer pladen så slipper skruen bitten.
Jeg har skruet 10000 skruer plus det løse i med en bit og det virker upåklageligt. Den kostede vist 30 kr. eller deromkring. Jeg vil sige at den løste opgaven ligeså godt som den Makita maskine jeg lånte, så det var måske værd at overveje. :wink:

Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Et af mine yndlingscitater:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is gone"

Min umiddelbare tanke var, at hvis det kun er for at skrue et par tusind skruer, så brug da pengene som udbetalingen på en god all-round skruemaskine. Og skal du virkelig skrue mange skruer i, så vil jeg sætte min lid til et kvalitetsprodukt.

Mvh.

Jan R.
[Indlæg slettet]

Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis